afhankelijke veld wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

achipong

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2005
ik heb in access een formulier met daarop een veld die de resultaat weergeeft van een berekening.

het gaat om een aantal artikels. er wordt berekend hoeveel er in een container passen. Maar ik wil zelf ook een aantal in kunnen voeren.

Hoe kan ik die veld wijzigen terwijl er een besturingselement op zit?

Alvast Bedankt (hoop dat het duidelijk is)

Zet de berekening van het de waarde die in het veld komt niet op het veld zelf, maar doe dat bij het openen van het formulier of bij het wisselen van record of maak een knopje dat de waarde in het veld zet (wat je maar wilt dus).
Dan kun je de waarde altijd overschrijven.

Bartuls zei:
Zet de berekening van het de waarde die in het veld komt niet op het veld zelf, maar doe dat bij het openen van het formulier of bij het wisselen van record of maak een knopje dat de waarde in het veld zet (wat je maar wilt dus).
Dan kun je de waarde altijd overschrijven.
Tenzij de query waarop je je form baseert te complex is, dan lukt ook dat niet.
In dat geval moet je dat knopje zo programmeren dat het de gezijzigde waarde wegschrijft naar je database. Daarna doe je een refresh van je form. Als het goed is zou de waarde opgeslagen en op je form gewijzigd moeten zijn.

Weest gegroet,
Guus

Bedankt voor de reacties.

ik heb een makkelijke manier gevonden:

nog een veld maken waarin je gwn zelf een aantal in moeten geven en daar verder mee werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan