• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afkorting is gelijk aan....?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AKLeksie

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2016
Hi,

Ik heb graag advies nodig, ik wil afkorting usspectral is gelijk aan [US Spectral Response] aanmaken.

Heb SUBSTITUEREN gebruikt maar wat ik eigenlijk wil is ik heb dus usspectral in 1 cel, en de 2e cel wil ik dan aanmaken met formule dat usspectral is gelijk aan [US Spectral Response].

Ik heb een heleboel van zulke cellen en wil een formule aanmaken zodat ik dit makkelijk kan kopiëren voor de andere cellen.

Is er een mogelijkheid?

Dank Dank Dank.
Alexandra

=ALS(A1="usspectral";"US Spectral Response";"")
Zo iets? Wat is de bedoeling wat de formule doet?

wat ik eigenlijk heb is een mega file met 13000 cellen, en heb dan ook kolommen met verschillende types afkortingen bijv: usspectral, dsnoise, usattenabs, usnoise etc.... en daarnaast heb ik kolommen waarin de volledige naam van de afkortingen zijn aangegeven, alleen om dan 13000 handmatig te gaan doen is gek werk.....

heb even een screen shot gemaakt zodat je een idee hebt van wat ik bedoelAfbeelding1.jpg

Excel zal toch moeten weten welk afkorting bij welke volledige naam thuishoort.
Hoeveel verschillende afkortingen zijn er?
Je zou een tabblad met de afkorting en daarnaast de volledige naam kunnen aanmaken en dan daarin de relatie laten opzoeken.

Voorbeeld:
Bekijk bijlage AfkortVergelijk.xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan