aflezen temperatuur pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Na verwisselen processor en daarvoor geschikte koeling geeft de pc de temperatuur (met nvidia monitor) niet meer correct aan. De core2duo processor wordt een graad of 39 (uitgelezen in bios) terwijl hij in windows met eerder genoemd programma 60 graden aangeeft. Of iemand dus weet waar het aan ligt en of het te verhelpen is.

moederbord -asusp5kpl-am
processor -e6600
koeling -Zalman (geschikt voor core2duo) (zal eventueel de boel open
kunnen schroeven, staat vast wel een type nummer op (maar ik vind wat ik
er nu al voor gedaan heb eigenlijk al te veel moeite voor het probleem)).

Misschien dat je bios de processor temp meet en nvidea monitor de cores?
Ik weet niet of dit technische helemaal klopt maar ik denk dat je me wel begrijpt.

Heb je koelpasta gebruikt en zo ja niet te veel / te weinig?
Een dikke rijstkorrel is genoeg => goed verdelen.

Zit de koeler goed gemonteerd? In de zin van goed tegen de cpu aan.

PS. Weet je zeler dat je met de nvidia temp tool niet de temperatuur van je grafische kaart (GPU) uitleest ipv. je CPU>>??
download voor de zekerheid even pc probe van asus http://tweakers.net/meuktracker/7929/Asus-PC-Probe-2.23.06.html

Laatst bewerkt:
Heb je koelpasta gebruikt en zo ja niet te veel / te weinig?
Een dikke rijstkorrel is genoeg => goed verdelen.

Zit de koeler goed gemonteerd? In de zin van goed tegen de cpu aan.

PS. Weet je zeler dat je met de nvidia temp tool niet de temperatuur van je grafische kaart (GPU) uitleest ipv. je CPU>>??
download voor de zekerheid even pc probe van asus http://tweakers.net/meuktracker/7929/Asus-PC-Probe-2.23.06.html

Rijstkorrel ja ongeveer, Koeler zit er behoorlijk strak tegenaan als je het mij vraagt (wat je ook deed eigenlijk). En goeie kans natuurlijk dat de temps gemeten met nvidia monitor die van de kaart zijn en niet de cpu, beetje dom van me. Ga je suggestie eens proberen.
En bedankt.

Misschien dat je bios de processor temp meet en nvidea monitor de cores?
Ik weet niet of dit technische helemaal klopt maar ik denk dat je me wel begrijpt.

Welke van de twee is van belang (of allebij?). Voor bijvoorbeeld overclocken.

Is te zien welke van de twee u wil overclocken.

Wil de processor overclocken (automatisch dan bijde cores dacht ik, met verhogen fsb)
vroeg me dus af welke tempratuur je daarvoor in de gaten moet houden want iemand hier had het over verschillende gebieden waar de temperatuur een rol speelt (of zoiets).:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan