afluiten xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.fransen

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Dames heren

Vraagje :
Ik heb net ee nieuwe computer heb alleen nero printer en mcafee geinstaleerd maar als ik de computer uit wil zetten gaat hij vanzelf weer aan.
start-afluiten en klaar normaal gesproken.
Nu doet ie als het ware een reboot.
Heb als wel deze link geprobeerd nr 76 maar hept niet
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Wie kan mij hepen want met de stekker de comp uitzetten is niet zo goed natuurlijk

Groeten,

rene

waarschijnlijk een instellingsfout.

als jij op uit klik start de pc weer op.
oftewel hij voert "opnieuw opstarten uit"
moet alleen even zoeken waar die optie staat.
ik dacht ergens bij energiebeheer

helaas

nee is goed ingesteld allemaal
maar bedankt voor het snelle antwoord

rené

Afsluiten PC.

Dit gedrag doet zich vaak voor als er een fout optreedt tijdens het afsluiten. Om dat te controleren kun je het volgende doen.

Met je muis op 'Mijn computer' en dan rechtsklikken, dan klikken op 'Eigenschappen' > 'Geavanceerd' en dan op de onderste van de drie 'Instellingen' klikken. Je bent nu op het tabblad 'Opstart- en herstelinstellingen'. Onder de blauwe tekst 'Systeemfouten' zie je drie keuzehokjes. Haal het vinkje weg in het hokje voor 'De computer automatisch opstarten'. Sluit je PC af, noteer de eventuele foutcode op het scherm en meldt die hier.

probleemmelding

windows is afgesloten omdat er een ernsige fout is

DRIVER-IRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL.

*** stop 0x0000001 (0x000002B,0x0000002,0x00000000,0xF7B579BO)

*** KBD CLASS.SYS-address F7B579BO BAS AT F7B57000, Date stamp 411107b08

Maak me gek ik ben nu wel helemaal benieuwd

groeten rene

goldvinger zei:
(..) oftewel hij voert "opnieuw opstarten uit"
moet alleen even zoeken waar die optie staat.
ik dacht ergens bij energiebeheer
Hi Goldfinger, ik denk dat je bedoelde welke actie er uitgevoerd moet worden als je op de aan/uit-knop drukt.
Dat kun je inderdaad instellen in "Rechtsklikken op bureaublad" -> "Schermbeveiliging" -> "Energie" -> "Geavanceerd" -> "Als ik de aan/uit-schakelaar van de computerindruk". Maar dat werkt niet bij het "Start" -> "Afsluiten". :)

r.fransen zei:
windows is afgesloten omdat er een ernsige fout is

DRIVER-IRQL-NOT-LESS-OR-EQUAL.

*** stop 0x0000001 (0x000002B,0x0000002,0x00000000,0xF7B579BO)

*** KBD CLASS.SYS-address F7B579BO BAS AT F7B57000, Date stamp 411107b08
Hi rene, Ik heb gekeken wat er waarschijnlijk aan schort. Voor wat het waard is hier: http://aumha.org/win5/kbestop.php Het gaat kennelijk om een "bad" stuurprogramma. Ik heb niet genoeg in huis om je daarmee te helpen. Wacht even op een expert. Succes! :)

EDIT: Dit vergat ik nog: uitdoen door de spanning eraf te halen hoef je niet te doen als je dat niet wilt. Stel in dat je PC na een of twee uur op stand-by gaat, dat kan geen kwaad. (Het gaat geen weken duren voor je geholpen wordt.) Het is maar een tip, je beslist zelf uiteraard.

Laatst bewerkt:
foutmelding afluiten

Mensen bedankt allemaal voor het meedenken.
Maar ik heb hem verteld dat hij xp er opnieuw op moest zetten
En de problemen zijn nu verholpen.
Blijft vreemd maargoed het is opgelost dus.

Fijne jaarwisseling en nogmaals bedankt !!!!

René

Boeing_737 zei:
Hi Goldfinger, ik denk dat je bedoelde welke actie er uitgevoerd moet worden als je op de aan/uit-knop drukt.
Dat kun je inderdaad instellen in "Rechtsklikken op bureaublad" -> "Schermbeveiliging" -> "Energie" -> "Geavanceerd" -> "Als ik de aan/uit-schakelaar van de computerindruk". Maar dat werkt niet bij het "Start" -> "Afsluiten". :)

dat bedoelde ik inderdaad
dacht dat dat ook werkte bij start->afsluiten
niet dus.
oke, weer wat geleerd:D

r.fransen zei:
Maar ik heb hem verteld dat hij xp er opnieuw op moest zetten
En de problemen zijn nu verholpen.
Fijne jaarwisseling en nogmaals bedankt !!!!
Mooi. (Moest je toen niet ook programma's opnieuw installeren?). Straks een goed begin! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan