Afmelding nieuwsbrief maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Berichten
586
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Ik weet niet precies in welke categorie past, vandaar maar even in 'Algemeen'.

Mijn schoonzoon heeft de website www.excluservice.nl. Hier heb ik o.a. (met veel hulp) een form en een captscha voor gemaakt.

Hij is nu begonnen met het versturen van (door mij gemaakte) nieuwsbrieven via e-mail. Het zou mooi zijn als de afmelding via een script/form zou verlopen, waarbij de ontvanger een bericht krijgt. Vraag is dan ook of ik op een eenvoudige manier dit kan maken. Ik ben een echte amateur op dit gebied, dus houd het alsjeblieft eenvoudig. Wellicht kan het ook vanuit Word 2016?

Er staat nu 'Voor uitschrijven nieuwsbrief kunt u een e-mail sturen naar info@excluservice.nl', maar dat is niet echt professioneel.
 
Hoi,
je hebt een contactformulier, zet daar alvast een checkbox in dat de klanten kunnen kiezen voor het al dan niet ontvangen van de nieuwsbrief.
Met het zelfde script als voor uw uw contactformulier maak een formuliertje uitschrijven voor de nieuwsbrief (emailveldje en een knop uitschrijven).
 
Bedankt voor je reactie en uitleg..

Maar... waar ik al een beetje bang voor was, dit is voor mij een toch wat te summiere uitleg. Ik ben echt een amateur en het form wat ik gemaakt, kan ik met veel aantekeningen wel een beetje doorgronden en aanpassen, maar dit zit technisch toch wel anders in elkaar. Zo heb ik geen idee wat ik (in het Word-formulier) moet maken om via de e-mail link op een of andere manier een connectie te maken met een script in de website. Wellicht is het ook gewoon te moeilijk voor mij.

Mooi zou zijn als iemand een voorbeeldscript maakt. Wat moet ik bijvoorbeeld in het Word formulier aanpassen, moet ik een nieuwe html-pagina maken, bijvoorbeeld nieuwsbrief.html en moet ik ook een nieuw php-bestand, bijvoorbeeld nieuwsbrief.php aanmaken?

Al schrijvende denk ik dat het wat teveel gevraagd is om dit allemaal uit te leggen; dus alle begrip als je hier geen zin in hebt. Ik had gehoopt dat het allemaal veel eenvoudiger zou kunnen.

George
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan