Afmeting van deze 2 videokaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mordsith

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Hey mensen,

Ik heb na veel topics hier gelezen, besluit genomen om de radeon x1950 pro te nemen of radeon x1950 xt.

Maar nou wil ik graag de afmeting weten van deze videokaarten zodat ik zeker weet of ze passen.

Want ik dacht dat de x1950 pro groter was dan de x1950 xt.

Heb afmeting van x1950 pro gevonden:

24.2 cm x 12.7 x 4.

Maar kon de x1950 xt niet vinden, hoop dat hier mensen zijn die ongeveer weten hoe groot die is, zodat ik keuze kan maken tussen deze 2 kaarten:).

Alvast bedankt,

Greetz Mordsith

mag ik vragen waarom je de afmeting wilt weten...
Volgens mij gaat het om de prestaties......of zeg ik nu iets heel doms.

Waarschijnlijk omdat hij niet in de kast zou kunnen passen.

Lijkt mij onwaarschijnlijk, ik meende dat er een maximale lengte voor videokaart is.

sommige mensen kijken gewoon naar de prestatie en de andere naar de lengte ieder zijn eigen hobby.

maar ik denk dat het niet uit maakt.

Zo'n gekke vraag vind ik het niet hoor.
Met de toenmende grootte van de videokaarten zou je niet de eerste zijn die (letterlijk) ergens tegenaan loopt.

Vooral de kleinere kastjes (en de barebones helemaal) willen hierbij nog wel problemen geven. Moet je zeker even aan denken :).

maar ik bedoel het verschil tussen die 2 kaarten ik denk niet dat daar erg veel verschil in zit.

@Mordsith: De xt is waarschijnlijk net zo groot als zijn broertje. Maar kijk inderdaad even goed naar je kast, als dit een kleintje is. Pak er desnoods een maatlat bij om de ruimte die je hebt op te meten, maar zorg dat je niet statisch bent en dat de stroomtoevoer eraf is. Gewoon voor de zekerheid.

Laatst bewerkt door een moderator:
Snap niet waarom iedereen zo rare vraag vindt.

Ik heb even mijn kast gemeten voor ruimte en toen kwam ik op 20 cm uit, en dacht als de 1950xt nou kleiner is dan de 1950pro dan neem ik die.

Maar misschien met wat verschuiving enz, kan ik em er wel in krijgen.:D

Bedankt voor je antwoord litta:thumb:

Je zou eventueel een andere kast kunnen aanschaffen/gebruiken. Ook zou je, van iemand die je kent met een van deze kaarten, kunnen vragen of je die mag proberen om te zien of het past. Wel voorzichtig zijn dan he! :thumb:

Ja dat zijn 2 goede ideeën:thumb:

Alleen ken er niemand met zo'n videokaart, zal even kijken op een site voor misschien een ander kast. Zijn er dan ook nog dingen waar ik speciaal op moet letten ofzo:rolleyes:

450+ W voeding is wel aan te raden. Waarschijnlijk moet je ook de videokaart apart van stroom voorzien (Dus een kabeltje ernaartoe vanaf de voeding ipv dat de videokaart z'n voedsel via het moederbord krijgt)

Het kan zijn dat er bij de kaart een converter wordt geleverd zodat je die converter op een gewone molex aan moet sluiten en vandaar op de kaart moet aansluiten.

Voor voeding had ik al gekeken, 1tje van antec 450 watt.
hoor veel lof over merk antec en is niet erg duur.:D

@ Tha Devil
Is dit persé nodig zo'n extra voeding kabel?
En wat is een molex:o

Nou was ik net aan het kijken voor radeaon xt1950 pro.
Maar nu zijn er 2 verschillende.

1 tje met 256 mb en 1tje met 512 mb. Ik ben van plan om vista op mijn computer te zetten, welke is dan het verstandigst om te kopen? Of maakt het weinig verschill uit?:o

is de 512 mb veel duurder dan ? zo niet zou ik gewoon voor de 512 mb gaan.

en zon extra voedings kabeltje zit gewoon aan je voeding is meestal gewoon dat snoertje die je aan de floppy doet.

Nee de prijzen maken eigenlijk weinig verschil uit.

Maar kun jij me de voordelen opnoemen als ik meer mb neem, dus 512.
Snap zelf niet echt waarvoor dit dient, mischien wordt ik er wat wijzer van:p

Nee de prijzen maken eigenlijk weinig verschil uit.

Maar kun jij me de voordelen opnoemen als ik meer mb neem, dus 512.
Snap zelf niet echt waarvoor dit dient, mischien wordt ik er wat wijzer van:p

Hoe meer geheugen hoe meer data in de kaart kan worden geladen, en hoe soepeler de game.

en zon extra voedings kabeltje zit gewoon aan je voeding is meestal gewoon dat snoertje die je aan de floppy doet.

Correctie: aan je hardeschijven en disc-drives. Die van een floppy zijn kleiner en dunner.

Correctie: aan je hardeschijven en disc-drives. Die van een floppy zijn kleiner en dunner.

De eerste generatie videokaarten haalde zijn voeding van de floppy. Later kwam de molex, of zelfs dual molex, en tegenwoordig slurpen ze al van hun eigen PCI (of ook dubbel PCI).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan