• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afmetingen aanpassen voor Pdf versie

• Onderwerp starter Onderwerp starter RKB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RKB

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Hoi,

Ik heb een prijslijst die bijna twee keer zo breed is als een A4. Als ik deze naar een Pdf converteer krijg ik dus twee keer zoveel pagina's. Ik wil graag de afmetingen van de prijslijst aanpassen zodat deze op een pagina past. Hoe doe ik dit?

Groeten

Rudi

RKB,
Waarmee converteer je naar .pdf ? Excel 2007 of een ander softwarepakket ?

Maar Excel2003 heeft toch geen conversiefaciliteit !

ik heb acrobat 9 pro extended en deze zet bij elk office programma een menu met pdf opties waaronder conversie

maar hoe doe ik dat nu?

Bijlagen

• prtsc.jpg
    prtsc.jpg
    111,4 KB · Weergaven: 84
Dit is dus een vraag voor de werking van Adobe Acrobat en heeft dus eigenlijk niets te maken met MS Excel.
Kijk eens bij het "opslaan naar" Conversieopties Adobe PDF en daaronder bij werkblad aanpassen aan Paginaformaat !
Succes, Ton

hey Ton,

het kan idd via de pdf opties ingesteld worden, stom dat ik daar niet aan heb gedacht maar ik zag deze opties net pas staan. Had zelf alle aandacht voor excel instellingen. Je kan heel simpel instellen om het werkblad aan paginabreedte aan te passen (zie bijlage). Het resultaat is echt goed.

bedankt!

Bijlagen

• prtsc2.jpg
    prtsc2.jpg
    115,9 KB · Weergaven: 90
Rudi. Vaak is de oplossing dichterbij dan men denkt en zien we kleine dingen over het hoofd. :-)
Wil je deze vraag nu als opgelost markeren ? (rechtsonder)
Succes,
Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan