Afmetingen browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker54

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2005
Wie weet hoe groot het "kijkgedeelte" van de browser is bij een resolutie van 1024 x 768 pixels?

met welke monitor maat 14 inch of 12 inch.
Maar dat kun je toch zelf even uitproberen op je eigen computer.

Geplaatst door puppie
met welke monitor maat 14 inch of 12 inch.
1024 bij 768 pixels, wat heeft de monitorgrootte daarmee te maken ? Die pixels worden daar gewoon op verdeeld lijkt me.
Geplaatst door karlo_luiten
Wie weet hoe groot het "kijkgedeelte" van de browser is bij een resolutie van 1024 x 768 pixels?
Dat is geen standaard, het hangt af welke browser men draait, welk besturingssysteem, of men gemaximaliseerd / geminimaliseerd heeft, etc. Met JavaScript valt de exacte grootte wel op te vragen (of dat na het aanpassen van de schermgrootte ook meeveranderd: geen idee), maar da's nogal omslachtig.

Waarom wil je het eigenlijk weten ?

ik wil een website maken, maar als ik in flash 100% kies, lukt het niet, dus ik wil (ongeveer) de afmetingen weten...

Het kijk gedeelte op een 12 inch monitor is toch kleiner dan op een 21 inch monitor.
Of hebben alle monitoren dezelfde afmeting zodat het kijk gedeelte altijd gelijk blijft?

je kan ook een website maken van 99% of 98% dan past hij waarschijnlijk wel

Geplaatst door karlo_luiten

maar dat werkt niet in firefox..
We hebben het over flash. Hij wou een website met flash maken. Ik heb verder geen verstand van flash, maar als je er 1 van 100% kan maken kan dat ook wel met 99%

Geplaatst door puppie
Het kijk gedeelte op een 12 inch monitor is toch kleiner dan op een 21 inch monitor.
Of hebben alle monitoren dezelfde afmeting zodat het kijk gedeelte altijd gelijk blijft?
Het ziet er kleiner uit, maar er wordt exact hetzelfde gepresenteerd.
Geplaatst door Rimsic
Hij wou een website met flash maken.
Hij ? Heb je 't over de topicstarter (die hoorde je met 'je' aan te duiden), of mis iets ?

Overigens lukt 100% (of 99% of 98%) prima in Firefox, je moet alleen weten hoe.

Geplaatst door JPeetje
Het ziet er kleiner uit, maar er wordt exact hetzelfde gepresenteerd.Hij ? Heb je 't over de topicstarter (die hoorde je met 'je' aan te duiden), of mis iets ?

Overigens lukt 100% (of 99% of 98%) prima in Firefox, je moet alleen weten hoe.
Ach ja, dat was dezelfde :o. Ik kijk nooit zo naar de namen

Even een verduidelijking: het maakt niet uit wat voor inch monitor je hebt het gaat om de resolutie. De resolutie verdeelt hetzelfde aantal pixels over de monitor. Een flash applicatie verandert niet qua pixels als een monitor er groter of kleiner op word.

Wat wel zo is is dat mensen met een grote monitor sneller zullen kiezen voor een hogere resolutie ;).

Greetz,

Adriaan

Los van resoluties en monitors; je browser neemt natuurlijk zelf ook schermruimte in.

Ik zou minimaal 30 pixels (scrollbar + wat extra's) van de breedte afhalen, en ook ongeveer 120-150 pixels (ligt aan welke werkbalken er open staan, en de browser) van de hoogte weglaten.

Evt kan je de een tijdje logs maken van screen.availHeight en screen.availWidth :)

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan