Afname snelheid breedbandverbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter RdR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RdR

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2002
Ik heb vorige week mijn computer opnieuw geinstalleerd, en sindsdien lijkt mijn internetverbinding na een paar minuten steeds slomer te worden. In winmx beginnen up-en downloads met een snelheid van 3 a 4 K/s, maar al snel zakt dit naar 0,3 a 0,4. Ik weet dat de snelheid afhankelijk is van diegene waarvan je download, maar de snelheid komt nooit hoger dan 0,5 K/s.

Nu vond ik op een website een bericht over dit probleem, en hoe het opgelost kan worden. De oorzaak kan te maken hebben met QoS (Quality of Service). De website is:
http://www.bogaert.org/modules.php?name=Reviews&rop=showcontent&id=2

Ik heb geprobeerd om wat op deze website staat uit te voeren, maar als ik bij start => uitvoeren gpedit.msc invul, wordt dit niet gevonden.

Kan iemand mij vertellen of dit in Windows XP home edition veranderd kan worden, en of dit zowieso werkt.

Andere suggesties om mijn internetverbinding te versnellen zijn ook welkom.

Mijn computer is virusvrij, gescand met de nieuwste ad-aware en spybot.

Alvast bedankt

Ik heb de test op mordax.nl gedaan:

Download: 79 KB/s
Upload: 13 KB/s

Ik heb ADSL Comfort van Planet. (768 / 384). Dan is deze test wat betreft download dus niet zo slecht. Toch?? Ik heb nu wel Kazaa en Winmx afgesloten. Normaal gesproken kon ik met kazaa en winmx redelijke snelheden bereiken, maar zoals gezegd komt winmx niet verder dan 0,5 K/s

Ik haal die waardes ook met ADSL. Het probleem ligt dus kennelijk niet in je verbinding maar in de snelheid van servers o.i.d.

Geplaatst door RdR
Ik heb de test op mordax.nl gedaan:

Download: 79 KB/s
Upload: 13 KB/s

Ik heb ADSL Comfort van Planet. (768 / 384). Dan is deze test wat betreft download dus niet zo slecht. Toch?? Ik heb nu wel Kazaa en Winmx afgesloten. Normaal gesproken kon ik met kazaa en winmx redelijke snelheden bereiken, maar zoals gezegd komt winmx niet verder dan 0,5 K/s
dat je bij kazaa en winmx lage snelheden hebt, kan ook aan de ander liggen...
heeft diegene traag internet...dan gaat ut idd niet zo snel he ;)

Ik weet dat het aan de andere gebruiker ligt, maar ik ben nu al 2 dagen op winmx niet boven de 0,5 k/s uitgekomen. Dit was anders veel hoger. Mijn uploadsnelheid is volgens die test wel laag, enig idee wat ik hier aan kan doen?

Geplaatst door RdR
Ik weet dat het aan de andere gebruiker ligt, maar ik ben nu al 2 dagen op winmx niet boven de 0,5 k/s uitgekomen. Dit was anders veel hoger. Mijn uploadsnelheid is volgens die test wel laag, enig idee wat ik hier aan kan doen?
uhm...ik had maar 12kb/s up hoor :confused: (met mn chello)
en had maar 25kb/s down...
maar als je alle progjes afsluit...zal ut denk ik wel wat sneller gaan...

Is die uploadsnelheid van 13 KB/s niet veel te laag?? Theoretisch zou het 48 KB/s kunnen zijn, rekening houdend met een verlies van 10% zeg maar 43 KB/s.

Voor winmx is het wel handig om een hogere uploadsnelheid te hebben. Voor je het weet wordt je download gecancelled omdat je met veel grotere snelheid download, dan dat je upload.

Heb nu een uur later nog een keer de test op mordax.nl gedaan: downloadsnelheid is nu nog maar 10 KB/s!!!!Upload snelheid : 3 KB/s.

Downloadsnelheid is in een uur gezakt van 79 KB/s naar 10 KB/s!!

Sorry, was vergeten Kazaa af te sluiten, maar als ik kazaa en winmx aan heb staan blijft er vrijwel geen snelheid over om gewoon te surfen, terwijl ik belabberde downloadsnelheden haal met kazaa en winmx.

Hoe heb je de bandbreedte van Kazaa en WinMX ingesteld, als je tevens bij Kazaa als server station staat ingesteld vreet dit gigantisch aan je bandbreedte omdat dit door de andere Kazaa gebruikers gebruikt wordt.

79Kb/s en 13Kb/s zijn normale waarden voor ADSL, ik haal 83Kb/s en 15Kb/s, deze snelheid is ook afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale, hoe verder weg hoe laangzamer.

Heb in Kazaa de maximale bandbreedte voor uploaders aangepast, dit scheelt al weer. Kan alleen geen Socks5 Proxy server instellen bij Kazaa. Bij host heb ik "http://apc.planet.nl/proxy.pac" en bij poort 1080 ingevuld. Dit zou toch goed moeten zijn??

Nog even een winmx vraagje: als mijn maximale uploadsnelheid 128 Kbits/s is, en het advies is om in winmx de maximale uitgaande bandbreedte in te stellen op 85%, dan moet ik dit toch instellen op 13600 bytes p/sec?

Mijn probleem is opgelost. Ik heb gewoon de drivers voor mijn modem opieuw geinstalleerd. Verder staat er op de site van KPN een progje om problemen op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan