• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afronden en doortellen overuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter defconctugt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

defconctugt

Goedemiddag, bedankt voor de tijd die je insteekt.

Ik wou graag op bijvoorbeeld D13 dat het getal op 0:00 AM kan staan, maar dan klopt mijn uitslag van gewerkte uren niet meer. daarom staat die nu op 23:59.
Dat of dat de overuren tabel word afgerond met 0,5. dus 0.1/0.2=0, 0.3-0.4=0.5, 0.6-0.7=0.5 en 0.8-0.9=1.

Daarnaast wil ik graag dat mijn uren over goed wordt doorgeteld. Ik krijg het niet voor elkaar omdat het soms een negatief Bekijk bijlage 22LunchBiweekly.xls getal is.

Ik verneem graag uw reactie.

Edit: verwijderd i.v.m. aanpassingen aan formules (zie post #4)

Laatst bewerkt:
Top bedankt! Werkt precies hoe ik wou! Echt geweldig, ik snap dat op D13 die 1/1/1900 elke keer moet toegepast worden als ik doorwerk naar zeg maar de volgende dag?

groet!

Nee, dat hoeft niet. Heeft te maken met opmaak van de cel, en de manier waarop ik snel een tijd invoerde. Als je de opmaak van een andere cel kopieert, dan staat er als het goed alleen een tijd.

Ik heb nog wat verbeteringen doorgevoerd in bijlage: Bekijk bijlage 22LunchBiweekly v2.1.xls

Als je tevreden bent, zet je de vraag dan even op opgelost?

Laatst bewerkt:
Als je in versie 2.0 invulde: begin om 8:00 AM (08:00) en einde om 12:00 AM (0:00u) kwam er te staan: 8 gewerkte uren, terwijl dit 16 moet zijn. Dat is gecorrigeerd in v2.1.

Nice werkt goed, echter is de week formula niet correct hij geeft bij mij aan #NAME? ipv het weeknummer zoals jij dat heb geformuleerd. Enige opties hiervoor of handmatig invoeren

Top!

Dat was een extraatje... hoef je uiteraard niet te gebruiken.

Heb je de sheet uitgebreid of zo? Staan de verwijzingen goed? Is het een datum waarnaar verwezen wordt? Post anders het bestandje met de fout erin.

Werkt prima bij mij... Al het problemen blijft geven zou ik het gewoon weer op de oude manier doen.

Een vraagje in week 30 op 21-juli heb ik gewerkt van 8:30am tot 1:00am de volgende ochtend, met aftrek van een pauze is dat 16 uur. echter geeft de formule als uitkomst 14. Zou je hier nog naar willen kijken?
In de bijlagen de nieuwe versie. Dank u!Bekijk bijlage werkuren.xlsx

Volgens mij moet de formule zijn
PHP:
=ALS(D36<C36;24*(1+D36-C36-E36);24*(D36-C36-E36))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan