• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afronden excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marleen2204

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2018
Hallo,

Onlangs heb ik de vraag gesteld hoe ik moest afronden op 0,29 of 0,49 of 0,79 of 0,99. Nu heb ik nog een lastiger (voor mij dan) vraagstuk met verschillende afrondingen per prijsgroep. Zie in de bijlage voorbeeld en hoe er afgerond moet worden.

In de gele kolommen mis ik nog de goede formules. Zouden jullie mij daarbij kunnen helpen. Eventueel toelichting kunnen geven hoe de formule precies werkt, zodat ik het de volgende keer misschien zelf kan ;).

Groetjes,
Marleen

Bijlagen

Dit lijkt me meer een vraag om een kant-en-klare oplossing voor jullie bedrijf dan een verzoek om hulp, waardoor jij meer leert van Excel/VBA/Office.
Ik tref in het bestand nl. geen eerste aanzet van jezelf aan.

Je krijgt blijkbaar opdrachten waarvoor je zelf de kennis (nog) niet hebt en waarvoor je bedrijf liever geen gepaste expertise inhuurt.

met een udf-je

oei, lees net snb's reactie, volgende keer beter ...
en nog een klein foutje
Code:
        Case Else: Afgerond = WorksheetFunction.Ceiling(Getal, 5) + IIf(Getal Mod 10 >= 5, -1, 0)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste snb,

Ik ben begonnen met een eerste opzet, maar ik kom er verder niet uit. Ik heb mezelf al veel geleerd in excel, maar met zoveel verschillende mogelijkheden om af te ronden, kom ik er niet meer uit.

Groeten, Marleen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan