• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

AFronden in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem kwam met name uit het feit dat ondanks dat er in een cel .61 stond, eigenlijk werd gerekend met .61000000000000000000002, ondanks dat de cel eigenschappen stonden op 2 decimalen achter de komma.
De 'celeigenschappen' zijn slechts de 'view'. Je bewerkt de waarde in een cel alleen maar met de functie ROUND (afronden) in alle varianten. Alleen het resultaat van die functie zorgt ervoor dat je verder gaat met de waarde die is afgerond op het aangegeven aantal decimalen.

Zo beter?

Groet, Leo
 
Ah.... Dat had ik voor de samenvoegactie van Huijb nog niet gezien. :eek:

Groet, Leo
Excuses daarvoor, maar deze vragen moesten gewoon samengevoegd worden. Het gaat tenslotte om hetzelfde probleem. Voor jullie ook helder zoals nu blijkt.
 
Excuses daarvoor
Excuses? Nergens voor nodig! Goed modereerwerk zou ik zeggen! :thumb:

maar deze vragen moesten gewoon samengevoegd worden. Het gaat tenslotte om hetzelfde probleem. Voor jullie ook helder zoals nu blijkt.
En dat was dus óók mijn gedachte na de reactie van Danny147...

Groet, Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan