• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afronden naar beneden in combinatie met verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gebruik de formule
Code:
=AFRONDEN.BENEDEN(VERT.ZOEKEN(B2;$E$2:$G$10;3)*A2;0,5)
 
ik heb hier ook een vraag over:
ik ben voor mezelf een bestand aan het maken waaruit ik mijn salaris kan halen/controleren. Nu kan ik dit voor elkaar krijgen, met alle verschillende maandelijkse toeslagen.
Ik wil echter het bedrag dat hieruit komt opzoeken in de witte loontabel die ik in een ander werkblad heb staan om mijn loonheffing toe te passen en zo mijn nettoloon naar voren te halen.
Het salaris moet dan worden afgerond naar het dichtsbijzijnde, lagere, getal in deze loontabel en van daaruit moet er een waarde uit kolom 3 worden gegeven (dit gaat met verticaal zoeken).
Hoe doe ik dit? Dus het afronden van mijn salaris-getal naar het dichtsbijzijnde getal in de tabel?

Voorbeeld (hopelijk ter verduidelijking):
Op blad 1 kom ik uit op het getal 1649,38
Op blad 2 heb ik een tabel met de volgende getallen onder elkaar:
1638,22 /
1646,79 /
1654,55 /
1663,03 /

Hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik verticaal kan zoeken in de rij waar het getal 1646,79 (dichtsbijzijnde, naar onderen afgeronde getal) staat?
Verticaal zoeken lukt wel, maar dat naar onder afronden naar een waarde in de tabel niet.

Alvast bedankt voor de reactie(s)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan