• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afronden naar boven

Status
Niet open voor verdere reacties.

RRickD

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Berichten
37
Hallo allemaal,

Ik heb enkele formules in cellen geplaatst, bijv: (K3/15)*5
en nu komen de meeste resultaten uit op een getal met meerdere decimalen: 2,333333 ofzo
Nu wilde ik vragen hoe ik kan ik deze resultaten automatisch laten afronden op een heel getal, dus 2,33333= 3

PS: ik heb de engelse excel versie 2003

Alvast bedankt!:thumb:

Rick
 
Hallo allemaal,

Ik heb enkele formules in cellen geplaatst, bijv: (K3/15)*5
en nu komen de meeste resultaten uit op een getal met meerdere decimalen: 2,333333 ofzo
Nu wilde ik vragen hoe ik kan ik deze resultaten automatisch laten afronden op een heel getal, dus 2,33333= 3

PS: ik heb de engelse excel versie 2003

Alvast bedankt!:thumb:

Rick

als je de waarde 2,3333 in cel A1 laat staan kan je met de formule: "=AFRONDEN.BOVEN(A1;1)" zonder de "" in cel b1 de naar boven afgeronde waarde van cel A1 krijgen.

gr. Taco
 
Bedankt voor je reactie:thumb:

maar ik wilde graag niet in een andere cel de afronding hebben maar in diezelfde cel. dus als in A1 2,3333 staat wil ik ipv 2,3333, 3 hebben staan
en ik heb de engelse versie van excel dus "=AFRONDEN.BOVEN zal niet lukken denk ik.

thnx!
 
Bedankt voor je reactie:thumb:

maar ik wilde graag niet in een andere cel de afronding hebben maar in diezelfde cel. dus als in A1 2,3333 staat wil ik ipv 2,3333, 3 hebben staan
en ik heb de engelse versie van excel dus "=AFRONDEN.BOVEN zal niet lukken denk ik.

thnx!

probeer dan =roundup(K3/15*5 ) is als het goed is de afrondfunctie voor de engelse versie van excel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan