• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afronden naar boven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Somchai

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2018
Hi.

Het valt mij op

Dat hier soms echt moeilijk gedaan wordt

Heb een rij te betalen uitgaven per maand.

Salaris komt.binnen op de 23ste van de maand

dit gaat bij ons direct naar onze spaarrekening

waarom. Hoor ik je afvragen

nou op de lopende rekening krijg je 0,0% Rente

rabo spaarrekening 1,70%

heb iedere maand in twee stukken geknipt

1 tm de 23ste
24ste tm eind.

ik tel hier op :
deze maand 24ste tm eind plus
volgende 1 tot de 23ste

hier komt een totaal uit.

Bijvoorbeeld € 1.412,26

Dit staat in cel B38

Om een roodstand tegen te gaan, gebruik ik onderstaande formule.

=AFRONDEN.NAAR.BOVEN(B38;-1)

Uitkomst is in dit geval.

€1.420,=

Ik boek dit bedrag van de spaarrekening naar de lopende rekening/,betaal rekening.

Zo voorkom ik rood staan, veel te duur aan de te betalen rente boven 8%

En maak zo optimaal gebruik van de huidige rente op de spaarrekening.

Doe er je voordeel mee.

Henk van Dalen.

En wat heeft dit met excel te maken, behalve dan dat je 1 keer over afronden naar boven.
Of wat is je vraag precies?

Nou

Zie overal ingewikkelde formules staan.

Dit is toch veel simpeler

Henk

Heb duidelijk aan de hand van een voorbeeld, geprobeerd het Excel gebeuren niet onnodig moeilijker te maken dan het soms kan zijn of is.

In de hoop dat er wellicht iemand nu net zoiets zocht.

Niets meer of minder.

Beste Henk,
Wie doet hier moeilijk? Jij komt met een gigantische lap tekst die voor mij zeer langdradig, onduidelijk en moeilijk te begrijpen is. Maar goed, jij hebt wel je best gedaan. Vervolgens schrijf je: aan de hand van een voorbeeld... Dan had je het geschrevene moeten uitwerken in een voorbeeld-bestand en hier moeten plaatsen. Dat zou fijn zijn en daar is een uitdrukking/gezegde voor... Een template zegt meer dan duizend woorden.

Wat jij doet is precies hetzelfde als de Belastingdienst. Ze leggen op de site met hele pagina's tekst uit hoe je iets moet uitrekenen maar een voorbeeld/template in Excel is de belastingbetaler niet gegund. Onlangs heb ik nog een template op Helpmij geplaatst in de sectie Members chat van de vermogensrendementsheffing. Zulke documenten zou de Belastingdienst standaard moeten aanleveren.

Laatst bewerkt:
Wilde ALLEEN maar een tip geven.

Omdat hier veel onduidelijkheid over is te lezen.

Maar
Bij deze dan beloofd

Zal het nooit meer/weer doen.

Wie doet hier moeilijk dan.

U of ik

groet.
Henk

Wilde ALLEEN maar een tip geven.
Dat begreep ik ook wel en daar is niets mis mee. Echter deze sectie is voor vragen en problemen in Excel. Soms als je een goed voorbeeld-document zou hebben kun je dit plaatsen en zet er dan bij > Ter info

Jij begint met:
Het valt mij op Dat hier soms echt moeilijk gedaan wordt. Soms zijn zaken simpel maar mijn ervaring is dat Excel problemen/vragen/formules vaak niet simpel zijn en dan moeten we dankbaar zijn dat er mensen op dit forum zijn die kennis van Excel/VBA hebben en mensen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan