• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afronden op veelvoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle123

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
ik heb een probleempje, bij een bepaalde formule in mijn excel wil ik afronden, want ik wil het getal 0,36952564 niet laten staan, dus dan wil ik het laten afronden naar 0,37. ik weet ook hoe dat moet namelijk : =AFRONDEN.N.VEELVOUD(J13; 0,01). nu weet ik alleen niet hoe ik het afgeronde getal in vakje J13 kan krijgen!

graag uw hulp

Jelle123, Ik zou gewoon werken met Round (Afronden), RoundUp (Afronden.naar.boven) of RoundDown (Afronden.naar.beneden). Maar wat heb je eigenlijk in cel J13 staan. Als je daar een formule in hebt die dat decimale getal genereert, dan kan je die formule insluiten in de Round-functie.
Of je kiest er voor om via je cellformat (opmaak) de waarde af te ronden op 2 cijfers achter de komma.

Kan je hier iets mee?

Groet, Leo

Hoi Jelle,

Aan je vraag is op te maken dat je een formule in J13 hebt staan, die je wilt afronden.

Zet in J13 dan:

Code:
=AFRONDEN.N.VEELVOUD([U]de formule[/U]; 0,01)

bedankt

heel erg bedankt voor jullie hulp, het heeft gewerkt bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan