• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmiriam

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2004
Wederom een vraag die waarschijnlijk makkelijk te beantwoorden is. Ik ben op zoek naar een antwoord voor het volgende "probleem":

Ik wil graag dat een getal met bv 4 decimalen achter de komma (11.6677) wordt weergeven als een getal met twee decimalen achter de komma (11.67), MAAR wel met 4 decimalen achter de komma blijft rekenen!

Voor het afronden op 2 decimalen wil ik graag dat <5 naar beneden (22,334 => 22,33) en >5 naar boven (22,336 => 22,34) wordt afgerond.

Ik heb via AFRONDEN & AFRONDEN.NAAR.BOVEN (wat is ut verschil?) getracht bovengenoemde voor elkaar te krijgen, maar helaas.

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Miriam:thumb:

De celeigenschappen op getal zetten met 2 decimalen.
Als je dan getallen invoert met meer decimalen, laat excel deze afgerond zien in de cel maar als je dan in de formulebalk kijkt zie je toch meer cijfers achter de komma en daar word ook gewoon mee gerekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan