• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

fenanda

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Ik heb een pagina vol met formules die ik niet kan doorkopieren naar onderen niet en naar rechts ook niet. Nu moet ik al deze formules laten afronden op nul. Is hier een techniek voor zodat ik niet alle formules handmatig hoef te wijzigen?

=afronden("jeformule";"hoeveeldecimalenjewil")
Wat tussen aanhalingstekens staat moet je invullen wat je zelf wil. (aanhalingstekens wel even verwijderen)

Groeten.

Ik heb een pagina vol met formules die ik niet kan doorkopieren naar onderen niet en naar rechts ook niet. Nu moet ik al deze formules laten afronden op nul. Is hier een techniek voor zodat ik niet alle formules handmatig hoef te wijzigen?

En als je de formule selecteert en de decimalen weghaalt (via werkbalk Opmaak)

Of denk ik te simpel?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik zal mijn vraag wat duidelijke proberen te omschrijven:

De pagina met formules is input voor meerdere bestanden en ik kamp steeds met verschillen doordat excel niet afrond. Nu wilde ik de formule "afronden(....;0)" gebruiken, maar om dat handmatig te doen is erg veel werk, doordat het niet gekopieerd kan worden.

Nu wilde ik de formule "afronden(....;0)" gebruiken, maar om dat handmatig te doen is erg veel werk, doordat het niet gekopieerd kan worden.

Hoezo niet? Als ik die formule doortrek werkt dat gewoon? Mischien is een voorbeeldbestandje handig!

Het zijn allemaal verschillende formules... Dus doortrekken verandert alle formules.

Wat je kunt doen is, al die formule's ergens neerzetten waar ze niet zichtbaar zijn, onder elkaar(nog niet afgerond). Dan waar je de uitkomst wil hebben: je formule : =afronden(D200;0) Die D200 natuurlijk even aanpassen aan waar die onafgeronde forumles begint.
Dan kun je hem wel doortrekken!
Anders zal je in VBA aan de slag moeten denk ik..

Of een ander truukje als je in al je functies maar één keer een ( en een ) hebt:
Vervang bij alle formules "=" door "qqq" (Alles wordt dan tekst)
Vervang "(" door "afronden("
Vervang ")" door "(;[aantal_decimalen])"
Vervang "qqq" door "="

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan