• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afronding

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
ik stuit op hetvolgende probleem:

ik heb in cel B2 een bepaald getal berekend en excel het laten afronden tot 2 cijfers na de komma..

in cel B3 heb k een tekst geschreven in het genre van "Bedrijf A is X% duurder dan bedrijf C" waarbij X verwijstnaar de cel B2. Nu dit lukt, maar in cel b3 geeft excel dan een getal met 16 cijfers na de komma.. ipv de 2 die ik heb aangduid in B2.. hoe kan ik dit aanpassen?

Code:
="Bedrijf A is "& AFRONDEN(B2;2)& "% duurder dan bedrijf C"

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik stuit op hetvolgende probleem:

ik heb in cel B2 een bepaald getal berekend en excel het laten afronden tot 2 cijfers na de komma..

in cel B3 heb k een tekst geschreven in het genre van "Bedrijf A is X% duurder dan bedrijf C" waarbij X verwijstnaar de cel B2. Nu dit lukt, maar in cel b3 geeft excel dan een getal met 16 cijfers na de komma.. ipv de 2 die ik heb aangduid in B2.. hoe kan ik dit aanpassen?
tx!!

ik wil nu in cel B3 bij de tekst de tekst laten afhangen van het resultaat van de berekening ; als bedrijf A duurder is, dan moet er komen "bedrijf A is duurder dan bedrijf C"; en anders "goekdoper"; hoe kan ik dit doen? met als in de formule lukt het niet..

Bijlagen

=ALS(A2>B2;"A is " &TEKST(A3/100;"#,00%") &" duurder dan C";"C is " &TEKST(-A3/100;"#,00%") &" duurder dan A")

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan