• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afrukbereik bepalen in meerdere geselecteerde tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Beste Amici,

Ik krijg het maar niet voor elkaar om in meerdere gelijktijdig geselecteerde tabbladen een zelfde afdrukbereik te bepalen.

ik heb +/- 65 tabbladen waarvan in alle bladen het bereik van A1 tot H49 dient te worden afgeprint.
Van zodra ik meerdere tabbladen selecteer dan verdwijnt de mogelijkheid om een afdrukbereik te bepalen.
Iemand enig idee hoe ik dit ( of beter jullie :P ) voor mekaar krijg.

Alvast bedankt

met vriendelijke groet

Marc

zoiets?

Code:
Sub Afdrukbereik()
Application.ScreenUpdating = False
For x = 1 To 65
    Sheets(x).PageSetup.PrintArea = "$A$1:$H$49"
Next x
End Sub

voor sheet 1 t/m 65 wordt het afdrukbereik aangepast. Het duurt wel ongeveer 20 seconden

Wanneer je het afdrukbereik hetzelfde wil hebben voor een beperkt aantal sheets, staat hier een mooie code.
http://excelribbon.tips.net/T009365_Setting_Print_Ranges_for_Multiple_Worksheets.html

Laatst bewerkt:
hey Quiby

dat is het helemaal!!!
van harte bedankt.

Misschien nog een vraagje bestaat er ook een scriptje waarbij als men een knop indrukt men alle tabbladen in afdrukvoorbeeld kan zien?

Nogmaals mijn dank

met vriendelijke groet
Marc

Gaat het om geselecteerde tabbladen of om alle?

Als het laatste het geval is dan
Code:
Sub VenA()
For Each sh In Sheets
    sh.PageSetup.PrintArea = "$A$1:$H$49"
    sh.PrintPreview
Next sh
End Sub

hey Quiby

Is ondertussen ook al opgelost zie dank zij jou tip
http://excelribbon.tips.net

Bij deze nogmaals een fijne bedankt en ik sluit gelijk ook deze topic.

met vriendelijke groeten
Marc

Werd ik toch ff héél erg op het verkeerde been gezet door de titel van dit topic... Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn vuige geest liggen... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan