afschrijving

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik zoek de code die afschrijvingen per maand doet .

dus inkoopprijs min restwaarde is afschrijf waarde en dan moet deze worden gedeeld door 5 jaar per jaar dit afschrijven
Format([Inkoopprijs]-([Inkoopprijs]*DateDiff("d";[Inkoopdatum];Date())/365*0,2);"#;#;#")
heb nu dit maar dat werkt niet dus
dus op 1/1 van jaar moet deze automatisch worden aangepast .
stel inkoop 01/04/2016 voor bedraag van 5200 das dus inkoop waarde dan gaan we deze afschrijven in 5 jaar dan heeft deze een restwaarde van 1500 euro dus afschrijf waarde wordt dan 3800 euro delen door 5 jaar is 760 pj dus per maand 63,30 euro pm nu is dus zo dat de eerste afschrijving geen heel jaar is dus 12 / 4 maanden is 8 maanden.

wie o wie

Laatst bewerkt:
Even je rekenfoutje er uithalen: op mijn pc is 5200-1500 3700. En dan krijg je uiteraard een ander maandbedrag. En als je in april een apparaat inkoopt (zeker op 1 april) dan telt de hele maand april toch ook mee? Dan kom je op 9 maanden. Voor andere datums moet je bepalen of de aanschafmaand meetelt of niet; DateDiff haalt prima het maandverschil eruit, maar begint dus met de maand zelf ook mee te tellen. Dus ook DateDiff komt op 9 maanden uit.

En wat bedoel je precies met 'automatisch aanpassen'? Heb je aan een query niet genoeg, en met de (al dan niet correcte ;) ) uitkomst worden opgeslagen?

Ik heb even wat geprutst in een voorbeeldje, met wat getallen en velden, en volgens mij heb ik 'm een heel eind:
PHP:
SELECT tblNames.Inkoopprijs, tblNames.Restwaarde, tblNames.ID, tblNames.Aanschafdatum, tblNames.Afschrijftermijn, 
([inkoopprijs]-[Restwaarde])/([afschrijftermijn]*12) AS Afschrijving, DateDiff("m",[Aanschafdatum],
DateSerial(Year(Date())+1,1,1),2,2) AS Maanden, 
IIf([Maanden]>=[Afschrijftermijn]*12,[Restwaarde],[Inkoopprijs]-([maanden]*[afschrijving])) AS Restwaard
FROM tblNames
GROUP BY tblNames.Inkoopprijs, tblNames.Restwaarde, tblNames.ID, tblNames.Aanschafdatum, tblNames.Afschrijftermijn
ORDER BY tblNames.ID;

brbrbrb octo dank was toch meer dan een regeltje was ik al bang voor , ga he m proberen dank vast

Zelf zou ik de afschrijving maandelijks laten uitrekenen, dan is hij op 1-1 namelijk ook correct. Die formule is een stukje simpeler. Opslaan zou ik sowieso nooit doen, het is een berekening en die sla je nooit op. Tenzij hij afhankelijk is van variabele gegevens, maar dat kan hier niet; je aankoopprijs verandert natuurlijk nooit en de kalender ook niet.

Octa bedankt
ik was daar ook al achter gekomen en heb dit dus allemaal veranderd en nu werkt het goed, moest ff duwtje hebben de goede richting in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan