afslaan pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

phyline

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2004
hai!
ik heb even een vraagje over mijn pc. als ik hem een tijdje aan heb staan en ik doe allerlei dingen(zoals iedereen:D ) dan slaat mijn pc zomaar opeens af. pas wanneer ik de stekker uit het stopcontact heb gehaald en hem er dan weer instop gaat ie vanzelf weer aan. ik vind dit echt heel vervelend, maar ook erg raar. mijn vader heeft hem net helemaal weer uitelkaar gehaald en in elkaar gestopt, in de hoop dat het misschien lag aan het niet goed vastzitten van dingen in het moederboard. maar ook vandaag is ie alweer afgeslagen zonder reden. de pc geeft na het opstarten geen ernstige fout in het systeem ofzo.
weet iemand misschien wat ik er aan kan doen? ik heb nog niet naar het stopcontact gekeken, denk ook niet dat het probleem daar ligt. want als ik een lamp erin stopt gaat die niet knipperen ofzo.
ik hoop dat iemand me kan helpen. alvast bedankt!
groetjes phyline

Welkom op Helpmij.:)

Diversen
Deze sectie is bedoeld voor vragen die je nergens anders kunt plaatsen. Vragen die echter makkelijk in een bestaande sectie kunnen worden ondergebracht worden echter gesloten!

Vermeld even je besturingssysteem, dan verplaats ik je vraag naar de juiste sectie.

sorry, heb er ook geen verstand van :o
windows xp bedoel je? dankje!:D

Geplaatst door phyline
sorry, heb er ook geen verstand van :o
windows xp bedoel je? dankje!:D
Dat bedoelde ik inderdaad.:)
Verplaatst Diversen-->Foutmeldingen XP.

Omdat je net nieuw bent heb ik hem verplaatst.
De volgende keer gaat je vraag gewoon opslot in die sectie.;)

Nu je probleem.
Ga naar Deze computer(klik met rechts)>eigenschappen>geavanceerd>opstart- en herstelinstellingen>haal hier het vinkje weg bij "De computer automatisch opnieuw opstarten".

Nu zul je een blauwscherm met een foutmelding krijgen, als de pc af wil slaan of opnieuw wil opstarten.
Plaats de exacte melding hier bij je vraag.

hai!
ik heb gedaan wat je zei, maar het probleem blijft bestaan. ik heb zelfs alle stekkers verplaatst naar een ander stopcontact in de hoop dat het probleem toch daar ligt. helaas heeft ook dat niet geholpen. ik hoop dat je nog een ander idee hebt, of iemand anders! want het is niet leuk als je druk bezig bent en je pc gaat opeens uit! :(
dankje

computers die spontaan uitvallen en weer opstarten duidt veelal op een virus besmetting.

was het maar zo dat ie vanzelf weer opstartte....dat is dus niet zo. ik heb wel een virusscanner erop zitten, neem aan dat die hem dan wel gezien heeft?
nou ja, ik weet het zelf ook niet meer. iig bedankt.

Nee, daar kun je niet van uitgaan. Ook virusscanners zien wel wat over het hoofd. Wil je er absoluut zeker van zijn dat het NIET om een virus of trojan gaat, kun je het beste een virusscan online doen, bijvoorbeeld deze:

http://housecall.trendmicro.com/

kijken we daarna verder.

geweldig!!!:D :thumb:
die scan van jou had er 6gevonden. worm rbot ofzo. maar twee kon ie niet verwijderen. heb hem nog maar een keer gedaan voor de zekerheid. en tijdens het scannen kwam mijn antivir ook nog met drie virussen aanzetten. gelijk verwijderd natuurlijk. ik hoop dat dit het is. iig heeeel erg bedankt voor deze tip!:love:

nee dat hoop ik ook!:D
als ik nog wel problemen heb, lees je het vanzelf wel hier! doei!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan