afsluit probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tulne009

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2004
Berichten
4
Als ik XP afsluit blijft de pc in het laatste scherm hangen (" windows wordt afgesloten".)
Hoe los ik dit op
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens met ctrl/alt/del te kijken wat het systeem nog aan het doen is.
 
Het is me nog niet gelukt, in elk geval bedankt voor de tips.
Henk Jan
 
Wat heb je tot nu toe geprobeert?

PS Welkom op helpmij.:)
 
Hoi,

De site die je noemde heb ik bekeken.
Daar werd gesproken over verouderde drivers die update nodig hadden en dat heb ik gedaan. o.a. die van de muis. Dit is een logitech en daar werd ook over gesproken.
Verder werd een update in het sp 1a genoemd die met name ging over shutdown problemen (en gelijk weer opstarten) dus ik heb het hele sp 1a maar gehaald en geinstalleerd.
Tevens werd er gesproken over "apm" waar ik naar toe moest via config. scherm , prest en onderhoud, energiebeheer. Hoewel prest en onderh daar niet te vinden was maar wel energiebeheer. In energie beheer moest "enable advanced powermanagement support"aangevinkt worden. En dat kon ik niet vinden.
Tot slot ben ik in het fouten logboek gaan kijken.
Daar stond: Amli. acpi bios probeert naar het ongeldige 1/0 poortadres 0x70 te schrijven, dat in het beschermde 0x70-0x71 adresbereik ligt dit leidt tot instabiel systeem
En nog een: poortadres 0xcfc,......ligt in 0xcf8-0xcff adresbereik.
Ik ben leek en het zegt me niks
Gr Henk Jan
 
Best kans dat in het Bios een paar instellingen niet goed staan.
Het gaat dan om de APM en de ACPI, deze moeten beide op "enabled" staan.
Dit kan je vinden in de "Power managment" van het Bios.

Let op,
Het Bios is een heel belangrijk iets van je pc.
Iets verkeerd instellen kan er voor zorgen dat de pc niet meer opstart.
Schrik niet dit is ook redelijk makkelijk op te lossen door het Bios weer te resetten.:)

Het Bios kan je bereiken door bij het eerste opstart scherm de DEL toets of een andere toest in te drukken.
Dit veschilt per systeem welke toets het is.
Meestal wordt dit ook aangegeven tijdens de opstart.
"Press *** to enter setup"
Zo iets staat er dan in beeld, waarbij *** de naam van de toets genoemd wordt.
 
Hoi crash,
Je hebt het er maar druk mee.

Ik heb in de bios gekeken, daar staat het "hoofdstuk"
power management setup.
Hierin komt apm en acpi voor op de volgende manier;
ACPI Suspend type (S1 of S3 mogelijk)
PM control by APM
verder geen mogelijkheden om enable of disable te kunnen kiezen mbt die twee zaken.
(de bios Copyright is van 1994-2000, misschien is er een nieuwere versie die de keuze mogelijkheden wel of praat ik nu onzin)

Iemand stuurde me de volgend link, maar als leek verzuip je daar in, hoewel er misschien wel iets in zit

http://support.microsoft.com/defaul...upport/kb/articles/q283/6/49.asp&NoWebContent
Groeten Henk Jan:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan