• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afsluiten alleen op bepaald tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis1724

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2006
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om het bestand alleen af te stuiten als bijv. 'blad 1' is geactiveerd. Dus dat je op als ieder ander tabblad geopend is, een melding krijgt: 'sluiten niet mogelijk, keer eerst terug naar het hoofdmenu'. Ik weet wel dat je in VBA bij: 'this workbook (before close)' cancel = true moet zetten, maar dan sluit hij helemaal niet meer.

Alvast bedankt!

dennis1724,

Met deze macro gaat hij terug naar het blad Menu.
Test het even, bij mij werkt het.
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
ActiveWorkbook.Unprotect Password:="Hi"
  Sheets("Menu").Select
    [A1].Select
ActiveWorkbook.Protect Password:="Hi"
  ActiveWorkbook.Save
End Sub

Bedankt voor je reactie,

Maar dit heb ik er al ingebouwd. Het probleem is ook dat hij als je op de knop menu drukt een macro gaat draaien. Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik wil dan dat als je niet in het hoofdmenu bent, en je dan op het kruisje drukt, je de melding krijgt: 'Keer eerste terug, om het bestand te sluiten.'

Het probleem is ook dat hij als je op de knop menu drukt een macro gaat draaien
Hoe zit die macro dan in elkaar?
Als je op de knop Menu drukt moet hij toch naar Menu gaan en niet afsluiten.

Ja dat doet hij ook, maar als ze hem afsluiten dan gaat de macro niet lopen. En om de macro te laten lopen bij het afsluiten is ook niet handig, omdat het bestand soms ook door een ander programma geopend wordt.

om de macro te laten lopen bij het afsluiten is ook niet handig, omdat het bestand soms ook door een ander programma geopend wordt.

Dat begrijp ik niet helemaal.
De macro die ik gaf werkt bij mij perfect.
Als ik op afsluiten kikt vanaf wel blad dan ook, gaat hij naar het eerste blad en sluit dan af.
Zonder je macro kunnen we het hier ook niet zien, ik hoop dat je dat snapt.
Suc6

Misschien ben ik enigszinds onduidelijk in mijn vraag. Kan je een macro laten draaien als een bepaalde sheet active is bijvoorbeeld: (if sheet ("blad 1").select then 'uitvoeren macro') .

Zo te zien (lezen) wil je de macro die je gebruikt niet hier plaatsen.
Doe dan het volgende,
Maak desnoods een knop op elk blad met de titel afsluiten.
Neem dan een macro op met wat je wil doen en plaats deze code onder de knop.

Ik wens je veel suc6 er mee.

Beste helpers,

Na een beetje puzzelen is het toch gelukt.

if thisworkbook.activesheet.name = "menu_A" then ( macrocode )

else: msgbox ("Keer eerst terug naar het hoofdmenu") cancel = true
end if

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
If ActiveSheet.Index <> 1 Then Cancel = True
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan