Afsluiten Explorer kost veel tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

walterfall1

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Heb de laatste tijd last dat het afsluiten van Windows Internet Explorer veel tijd kost.
Voorheen afsluiten en weg, nu afsluiten en binnen 30 seconden sluit deze.
Heb ik een instelling mogelijk gewijzigd? Of is er een programma mogelijk gedelete dat hierin voorzag. Het is gee drama maar vanwaar deze traagheid bij het afsluiten.

Explorer is je interface voor Windows
Tenzei je nieuwe programma hebt geinstaleerd die deze process gebruikt als host kost het veel tijd om deze af te sluiten. (explorer)

Ook licht het natuurlijk aan het aantal Ram geheugen en Processor kracht die je hebt op dit moment, programma´s worden namelijk steeds zwaarder gemaakt.

registry tweaks

kijk eens bij mij; missschien gaat het dan sneller
http://tweakfsx.blogspot.com/search/label/Tune 6. Regedit section

6.2 Dramatically improve menu speeds and application and system shutdown/restart speeds

HungAppTimeout=4000 Delay before a hung application is allowed to terminate (each 1000 = 1 sec)
WaitToKillAppTimeout=4000 Delay before windows finally starts to shutdown (each 1000 = 1 sec)
MenuShowDelay=20 Delay before a menu pops open. (each 1000 = 1 sec)
AutoEndTasks=1 Automatically closes running applications when Windows shuts down.

Wat ik wel gedaan heb, is niet het nieuw instaleren van programma's, maar ik heb via msconfig. verschillende opstart programma's uitgeschakeld ter versnelling.
Dit werkt beslist en in het algemeen ben ik tevreden met mijn snelheid.Ik kan sommige weer inschakelen om te zien welke mogelijk invloed heeft op het langzaam uitschakelen van Internet Explorer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan