Afsluiten W2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenic

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2002
Beste Helpmij-ers,

Onlangs heb ik Win2000 op een P350 met 192MB geïnstalleerd. Dit loopt als een zonnetje, echter wanneer de pc wordt afgesloten is het net alsof hij een minuut 'hangt'. Hij geeft dan zoiets weer als 'saving windows settings'. Dit duurt een dikke minuut zonder dat je de harddisk ook maar een enkele keer hoort ratelen, ook de hd led blijft uit. Na een minuut springt het venster ineens over naar 'windows is shutting down' en de hd gaat dan wel als een koffiemolen tekeer!
Van de week heb ik in de registry de 'wait to kill service' timer verlaagt van 20 naar 5s. Ook heb ik 'bootvis' reeds gedraaid, echter zonder resultaat. Overigens doet dit zich al voor sinds de 'verse' installatie van w2000.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of een oplossing voor deze windows-kwaal?!

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Geplaatst door Jeroenic
Van de week heb ik in de registry de 'wait to kill service' timer verlaagt van 20 naar 5s. Ook heb ik 'bootvis' reeds gedraaid, echter zonder resultaat.
Gooi die "WaitToKillServiceTimeout" eens op 100.
zo heb ik hem ook staan.
Bij mij blijft Win2000 ook ff "hangen" als ik afsluit maar niet zo lang als jij dat aangeeft.
Ik heb geen eens tijd om m'n monitor en boxen uit te zetten de pc is dan al afgesloten.:)
Bootvis zal idd niet werken, deze is voor WinXp.

ok, ik zal het eens proberen. Desondanks verhoog je nu de time-out i.p.v hem te verkorten. Daarbij komt dat, evenals voor bootvis geldt, dit mogelijk alleen effect heeft wanneer windows afsluit/shut down en niet bij saving your settings. Toch probeer ik het ff, niet geschoten is altijd mis....
Thx voor je suggestie!

Heb je windows update's gedaan?
Zo ja de gene die op 70 eindigt is de schuldige,en die dus ff verwijderen in software.
Het gaat dus om hot fix eindigent op 70.

ok, maar is hierna geen nieuwe update voor uitgekomen die deze update (bug) verhelpt? Ik zal het i.i.g. proberen.

Ik heb dat probleem ook gehad en me rot gezocht. Deze tip heeft uiteindelijk bij mij gewerkt.

Verwijder de windows update (pre servicepack4) Q329170 via instellingen->configuratie scherm->software->

Ik hoop dat het voor jou ook werkt.
Succes

Geplaatst door vanschagen
Heb je windows update's gedaan?
Zo ja de gene die op 70 eindigt is de schuldige,en die dus ff verwijderen in software.
Het gaat dus om hot fix eindigt op 70.
D'r is er ook eentje die op 80 eindigt die je pc vertraagd.
(Q324380)
Zie ook deze topic;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=122560
ok, ik zal het eens proberen. Desondanks verhoog je nu de time-out i.p.v hem te verkorten
Je moet je time out ook niet te kort maken.;)

Waar kan ik dit veranderen in het register:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Accessibility\TimeOut

In de bovenstaande link staat bij mij: time to wait 300000

Is het die link die ik moet veranderen ?

En wat houd ik nu ongeveer voor getal aan ?

Jacco

Laatst bewerkt:
Helaas...

Ook na het uninstallen van beide updates blijft het probleem zich voordoen. Ook de time-out van kill services verhoogt, biedde ook geen soelaas . Mocht iemand overige suggesties hebben, dan hoor ik die graag.
Alvast bedankt.

Type gpedit.msc in start\uitvoeren. Computerconfiguratie==>Beheerssjablonen==>Systeem==>Gebruikersprofielen==>Maximum aantal nieuwe pogingen om het gebruikersprofiel...==>Ingeschakeld==>aantal pogingen 5 i.p.v de standaard 60.

Wie weet...

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan