Afsluiten windows 7 / notebook werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

edgarrobert

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2011
Berichten
6
Notebook Packard Bell Easynote MH45 met windows 7 professional SP1 sluit niet af via de digitale knop afsluiten. Wel door de analoge aan/uit-knop lang in te drukken.
Ik heb antivirusprogramma van Avast
Programma's zoals ccleaner, superantispyware en malware zoals ik op dit forum heb teruggevonden hebben niets opgeleverd.
Afsluiten deed er eerst nog lang over, maar sinds kort sluit hij niet meer automatisch af.info pc edgar 05062011.PNG

Het gaat om 32 bits versie van windows 7. Met pentium dual-core CPU T4200 2.00 ghz
Zie de bijlage voor overige gegevens.
Iemand een suggestie? bvd
 
Lang ingedrukt houden is niet de manier.

Kijk eens in schijfbeheer welk proces dit veroorzaakt.
Sluit er en paar af en sluit de pc dan af zoals normaal.
Herhaal dit totdat je de "oorzaak"gevonden hebt en meld het proces dan eens.

Je bent wel virus en malware vrij?
 
goede tip
Ik wist niet goed wat je bedoelde om het "proces" te zoeken. Ik dacht aan de gepartieerde schijven die ik heb (zie bijlage, eerste herstelschijf vind ik vreemd) maar toen viel mijn oog op "gedeelde mappen / shares" en daar zag ik nog oude instellingen staan waar ik de afgelopen week mee bezig ben geweest. Na die verwijderd te hebben sloot de pc wel af. Nog steeds duurt het lang, maar hier ben ik al blij mee. Mocht je nog een tip hebben om het afsluitproces te versnellen, dan hoor ik het graag. Normaal is het volgens mij niet, werkbaar wel.
oh ja, programma's geven aan dat ik virus en malware vrij ben.
Knipsel schijfbeheer 05062011.PNG
 
Voor af sluiten, open je taakbeheer, tabblad processen.
Sluit er een aantal af zoals aangegeven en kijk of dat tijdwinst oplevert.
Dioor steeds vooraf andere te selecteren vind je wellicht "de kwade genius"!
 
bedankt! Afsluiten duurt nog steeds 3 minuten.
Het proces "office word" blijft maar in beeld terugkomen, zie bijlage, maar dat klopt toch niet? Ik heb Word niet geopend. Ik heb ook nog een ander openstaand probleem op dit forum dat mijn bibliotheken steeds in beeld verschijnen na opstarten. Kan dat hiermee te maken hebben?
Nb Outlook.exe staat ook bij de processen, maar dat klopt m.i. wel omdat ik outlook open heb staan.processen taakbeheer 05062011.PNG
 
Outlook mailprogramma.
Winword HTML editor.
Sluit IE eens.
 
OK, natuurlijk
Proces IE afgesloten. Afsluiten werkt iets sneller daarna. Bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan