Afsluiten XP gevolg van virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japie2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2003
Afsluitproblemen XP gevolg van virus?

In september heb ik een virus gehad (msblast en wingua-MultiDropper-GP.b?), deze heb ik verwijderd volgens tips op internet. Alles verwijderd, patch geinstalleerd, virusscan ge-update. Niks meer te vinden.

Alleen kan ik niet afsluiten via de startknop. Wel afmelden en dan via omweg afsluiten. Het andere probleem: taakbeheer via (ctr-alt-del of crt-sht-esc) werkt niet. Ik krijg de foutmelding "taakbeheer is uitgeschakeld door systeembeheerder".

1. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Heb geprobeerd om XP-home te herstellen door via CD-rom op te starten. Dan heb ik Admin wachtwoord nodig. Heb ik niet/ben ik zelf(?)

2. Hoe kom ik aan het Admin wachtwoord om XP te herstellen?

Laatst bewerkt:
Je kunt natuurlijk ook nog XP er overheen installeren.

Als ik Xp opnieuw eroverheen installeer, blijven dan de bestaande programma's in tact?

Jaap

Re: Afsluitproblemen XP gevolg van virus?

Geplaatst door Japie2
In september heb ik een virus gehad (msblast en wingua-MultiDropper-GP.b?), deze heb ik verwijderd volgens tips op internet. Alles verwijderd, patch geinstalleerd, virusscan ge-update. Niks meer te vinden.

Alleen kan ik niet afsluiten via de startknop. Wel afmelden en dan via omweg afsluiten. Het andere probleem: taakbeheer via (ctr-alt-del of crt-sht-esc) werkt niet. Ik krijg de foutmelding "taakbeheer is uitgeschakeld door systeembeheerder".

1. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Heb geprobeerd om XP-home te herstellen door via CD-rom op te starten. Dan heb ik Admin wachtwoord nodig. Heb ik niet/ben ik zelf(?)

2. Hoe kom ik aan het Admin wachtwoord om XP te herstellen?

Als 's geprobeerd om in de veilige modus op te starten, want als 't goed is komt dan de Administrator in het rijtje te staan.

Ik heb XP opnieuw (over)geinstalleerd. Maar problemen zijn niet opgelost. Kan nog steeds niet naar taakbeheer en afsluiten onder knop start is nog steeds nergens te vinden. Volgens mij is ie nog trager geworden ook.

Is hier nog wat aan te doen? of wordt het formatteren en opnieuw installeren?

Mischien is het volgende een antwoord op je problemen. Heb de regel waar het om gaat eruit gehaald.

De groep Gebruikers biedt de veiligste omgeving waarin programma's kunnen worden uitgevoerd. Op een volume dat is geformatteerd met NTFS, moeten de standaard-beveiligingsinstellingen op een pas geïnstalleerd systeem (maar niet op een systeem waarvoor een upgrade is uitgevoerd) voorkomen dat leden van deze groep de integriteit van het besturingssysteem en de geïnstalleerde programma's schaden. Gebruikers kunnen geen registerinstellingen, besturingssysteembestanden of programmabestanden voor het systeem wijzigen.

Gebruikers kunnen wel werkstations afsluiten, maar geen servers.

Gebruikers kunnen lokale groepen maken, maar zij kunnen alleen die lokale groepen beheren die zij zelf hebben gemaakt. Zij kunnen programma's die zijn gecertificeerd voor Windows 2000 of Windows XP Professional uitvoeren die door Administrators zijn geïnstalleerd of gedistribueerd. Gebruikers hebben het volledige beheer over alle eigen gegevensbestanden (%gebruikersprofiel%) en over hun eigen gedeelte van het register (HKEY_CURRENT_USER).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan