Afsluitprobleem en USB probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skexis

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Als ik mijn laptop opnieuw probeer op te starten of gewoon af te sluiten, blijft hij hangen bij het blauwe afsluitscherm waar staat 'bezig met afsluiten'. Uiteindelijk druk ik mijn laptop zelf maar uit. Dit probleem doet zich nu ongeveer al een maand voor, en er lijkt geen vaste regelmaat in te zitten, behalve dat het synchroon lijkt te lopen met het feit dat mijn USB poorten het neit meer doen.

Ik heb een draadloze optische muis en op bepaalde momenten geeft mijn laptop aan dat het apparaat niet meer herkend wordt. Dit is soms na het opstarten zo en soms op een willekeurig moment als ik mijn laptop verplaats of neerzet. Soms werkt mijn muis weer als ik hem er een paar keer in en uit haal, maar over het algemeen laat de usb poort het helemaal afweten en registreert hij helemaal geen muis of usb stick meer. Ik heb op de microsoft site al het een en ander gelezen over het verwijderen van de USB hub ofzo, dit heb ik geprobeerd, maar dan loopt dat proces steeds vast, en moet ik met taskmanager het afsluiten.

Ik heb al geprobeerd om dit op te lossen door bv: foutencontrole, spybot SD en winferno powercleaner. Bij winferno echter ( ik weet niet of het iets met usb poorten te maken heeft) komen steeds weer dezelfde fouten terug. Elke keer als als ik Winferno draai, en vervolgens de fouten herstel, lijkt alles OK. Maar als ik Winferno daarna weer draai zijn dezelfde fouten weer terug: http://img69.imageshack.us/i/usbafsluitfout.png/

Het is veel informatie, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen dit te herstellen.

Laatst bewerkt:
Ok, het leek mij toepasselijk om 2 topics te openen, omdat het twee verschillende problemen zijn, die toch naar mijn inzien met elkaar te maken hebben, maar goed, het zal wel niet uitmaken :p. Ik heb beide programma's gedraaid en nog geen problemen meegemaakt, maar dat zegt nog niets.

Ik verbaas me eigenlijk wel over Winferno :eek:. Het leek me juist zo'n goed programma dat fouten opspoort. Vooral omdat het aangeboden werd naast McAfee. Maar goed, kan ik dat programma 'gewoon' verwijderen of moet ik nog speciale handelingen verrichten om het volledig van mijn laptop te halen? En daarna moet ik zeker nogmaals met die programma's scannen?

Programma verwijderd en gescand met die twee programma's?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan