afsluitproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldenluck

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2004
Mijn man heeft een nieuwe desktop (HP ENVY desktop pc – 750-200nd). Windows 10 staat dus op de ssd en start heel snel op. Maar het is nu in de anderhalve week dat hij de nieuwe pc heeft al 2 maal voorgekomen dat de computer problemen heeft met het afsluiten. Er wordt op start geklikt, dan aan/uit en daarna op afsluiten, normaal wordt de pc binnen 10 seconden afgesloten, maar het is nu al 2 maal gebeurd dat het afsluiten 5 minuten of nog iets langer duurt. Na het op afsluiten geklikt te hebben gebeurd er ogenschijnlijk niets en dan na een minuut of 4 begint de pc zich af te sluiten en ook dat proces duurt een minuut of 2. Bij het googelen kom ik bij het advies van http://windowstechies.com om PC Health Advisor te draaien, maar bij het googelen naar dit programma blijkt dat het ook voor problemen kan zorgen omdat het moeilijk te verwijderen is van de pc. Heeft iemand een idee waar het probleem met afsluiten vandaan kan komen en hoe het is op te lossen?

Hallo Goldenluck.

Ik zou je het advies willen geven om hier eens even te kijken en/of contact met hen op te nemen.

Links onder in het vierkantje klikken is ook een optie voor meer help. Ze helpen je graag.

Klik

Zelf kun je ook het nodige vinden op deze site. Specifieke oplossing is moeilijk te beoordelen vanaf hier.
Misschien gaat dit sneller dan steeds het op en neer gevraag en antwoorden alhier. Succes.

Laatst bewerkt:
Ik zou voordat je gaat bellen eerst eens wat dingen uit willen sluiten (of misschien juist niet):
1. toen de machine net nieuw was, sloot deze toen normaal af? (zeg maar de eerste keer dat 'ie na ingebruikname uit moest)?;
2. waren er toen Windows updates binnen gekomen (voor zover bekend?) Check desnoods even binnen Windows updategeschiedenis wat er binnen is gekomen;
3. welke software is er sinds het in gebruik nemen allemaal opgezet? (Wellicht veroorzaakt een programma het probleem);
4. malware / virus (wellicht redelijk onwaarschijnlijk, maar ik kan jullie surf en download gedrag niet, dus......?

Ik vermoed namelijk een beetje dat een HP helpdeskmedewerker (zeker als de machine pas 2 weken oud is) het advies dat 'ie op zijn schermpje leest, zal gaan geven:
"Herstel de machine even naar de fabriekswaarden".

Da's op zich wel een goed advies, alleen misschien lost het 't probleem niet definitief op en heb je 't binnen een dag of twee weer terug. Eigenlijk veel belangrijker zijn de vragen zoals ik ze hiervoor stelde.

Stel dat de machine na een fabrieksrecovery en zónder Windows updates, wel goed afsluit, dan weet je iig zéker dat het niet aan de hardware én / óf de initiële software-installatie ligt.

Dan blijven er mogelijk maar 3 oorzaken over en die staan hierboven onder 2, 3 en 4.

Laatst bewerkt:
Updates zijn er wel geweest, maar volgens mij een dag of 5 voor de problemen begonnen. Zal vanmiddag zijn computer even opstarten en kijken wanneer er precies updates waren en wat het laatste programma is geweest wat erop geïnstalleerd staat. Vanmorgen even op zijn computer gekeken of ik zelf het probleem op kon lossen en bij het openen van de verkenner merkte ik op dat dat ook problemen gaf. De verkenner opende wel snel en klikte op de pc omdat ik iets wou controleren maar toen stond er in het rechter gedeelte van de verkenner, bijna klaar maar er kwam niks. Dus waarschijnlijk blijft er ergens iets hangen waardoor alles heel lang gaat duren dus ook het afsluiten. Bedankt voor je reactie. Kom er nog op terug als ik vanmiddag zijn computer ga controleren op updates en software.

Ik denk dat ik het gevonden heb, er zat een fout in de software van Norton, die is verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu lijkt het goed te gaan. Wacht nog een paar dagen af voor dat ik het probleem op opgelost zet. Bedankt voor alle reacties en het meedenken!

"Nummer 3" was dus de vermoedelijke 'boosdoener'.

Ok, succes!

Laatst bewerkt:
Het bleef steeds na een paar dagen fout gaan met het afsluiten, steeds Norton ( gaf fout 8504,104 aan ) verwijderen en opnieuw installeren en volgens de instructies van Symantec het stuurprogramma van de grafische kaart updaten. En ik moet zeggen dat het nu al een week goed blijft gaan. Dus beschouw het probleem maar als opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan