afspelen dvd op dvd bij TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

koningv

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
heb net mijn dvd geript met dvdx2.2, ging allemaal goed. daarna gebrand met mijn brandprogramma, ging ook allemaal goed. nu wil ik hem bekijken op mijn dvd die bij mijn tv staat en nu kan hij hem niet lezen. Hoe zit dat??

verder is mijn beeldkwaliteit niet erg goed, hoe kan ik dat verbeteren.

Geplaatst door koningv
heb net mijn dvd geript met dvdx2.2, ging allemaal goed. daarna gebrand met mijn brandprogramma, ging ook allemaal goed. nu wil ik hem bekijken op mijn dvd die bij mijn tv staat en nu kan hij hem niet lezen. Hoe zit dat??

verder is mijn beeldkwaliteit niet erg goed, hoe kan ik dat verbeteren.

heb je het als dvd of als vcd gebrand? (of als svcd)
sommige dvd spelers ondersteunen namelijk geen vcd (en dus ook svcd). over gebrande dvd's weet ik niet.

succes,

~gijluiaard~

????

hoe kan ik zien dat mijn dvd wel dvd -r of dvd +r afspeelt??

hoe kan ik zien of het een vcd is?

je heb toch wel een gebruiksaanwijzing bij je dvd gehad daar staat het wel bij en anders staat het op de verpakkingsdoos

Er is bij het branden dan toch iets fout gegaan wat je nog kan proberen is om de dvd bij iemand anders te proberen.
Als je weer een dvd gaat branden kan je beter een dvd rw kopen is 1 keer een uitgave ongeveer 4 euro per stuk maar heeft als voordeel als het mis gaat je hem gewoon weer kan overbranden scheelt allicht veel dvdtjes.

het is ook een dvd rw dus das wel mooi. kwaliteit van de dvd is gewoon erg slecht, dacht dat het wel beter zou zijn..

wat heb je nu precies gedaan ??? een dvd geript met dvdx en hem toen op dvd gebrand begrijp ik dat goed ?

Volgens mij moet je DVD speler wel DVD-rw kunnen lezen.

Tazman,

klopt ik heb hem geript en daarna gebrand, dat kan toch of moet ik het anders doen?

tell me...

verder geeft mijn pc nu aan als ik van avi naar mpeg wil dat:

could'nt locate for decompressor div3???

wat is dat

Laatst bewerkt:
als je een dvd wilt rippen naar dvd waarom dan geen dvdshrink gebruiken ? hou ej waanzinnige kwaliteit ( dvd ) evt met menu enz.
ja kunt ook kiezen het menu enz weg te laten en alleen de hoofdfilm te doen heb je gewoon ecte dvd kwaliteit.

handleiding dvdshrink is te vinden op http://www.helpmij.nl/leden/tazman

Tazman,

dvdshrink is toch alleen om de film kleiner te maken? ik dacht als dat niet nodig is hoef je dat ook niet te doen. ik zal het nu eens proberen.

heb net de dvd van marco borsato geript, ga ik hem nu met dvd shrink bewerker en dan ga ik eens ff kijken hoe die er uit ziet. je moet zeker dan een hoge compressie nemen of niet?

bedankt voor de snelle reactie Ron.

Geplaatst door koningv
Tazman,

dvdshrink is toch alleen om de film kleiner te maken? ik dacht als dat niet nodig is hoef je dat ook niet te doen. ik zal het nu eens proberen.

Je wilt van dvd naar dvd gaan als je dan met dvdx er een svcd van maakt wordt ie zeker kleiner en kwalitatief iets minder.
als je met dvdshrink de dvd laat rippen naar je harde schifj heb je gelijk vob files en je kunt kiezen om alleen de hoofdfilm te nemen en dan gebruik je misschien 10% compressie en hou je heel erg goeie kwalitiet over.

je hebt het er over dat je een dvd geript hebt en nu gaat bewerken met dvdshrink ?? wat ga je doen dan als ik vragen mag.
als je de dvd in de speler stopt en dvdshrink start kun je direct de dvd naar je hd zetten in gewenste compressie met menu of zonder en daarna direct als dvd branden met bv nero.

Tazman,

ik heb de dvd geript met dvdshrink nu. toen heb ik nero express gestart en de betreffende vob files etc geselecteerd en toen gebrand. op zich toch goed of niet?

hij werkt nog steeds niet op mijn tv dvd speler en die moet het allemaal wel ondersteunen.

wat moet ik nu??

zo te lezen ondersteund mijn dvd geen dvd-r of + r dus das mooi ***** lijkt me.

kan ik hier nog wat aan doen...

Laatst bewerkt:
nou weet ik het ook niet meer enkele vragen terug zeg je mijn dvd ondersteunt wel + en - dvd's en nu zeg je weer van niet wat is het nu???

heb je een dvd rw gebruikt of echt een dvd r ?

een hoop spelers hebben moeite met een dvd rw omdat een dvd rw minder reflecteerd dan een dvd r.
En de meeste spelers hebben de minste moeite met een dvd+r en geschreven op een lage snelheid.

Geplaatst door koningv
Tazman,

een dvd+r is maar een keer te schrijven toch of niet?

klopt inderdaad maar je hebt het in dit topic ook gehad over dvd rw vandaar mijn vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan