Afspelen filmpjes schokkerig

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillowAD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Hallo

Ik heb wat rondgeneusd hier en heb gezien dat er meer mensen zijn met een vergelijkbaar probleem als wat ik heb. Helaas kon ik geen oplossing vinden die in mijn geval werkt dus plaats ik maar deze vraag.

Ik werk als vrijwilliger voor de Stichting Vluchteling en knap af en toe wat PC's op voor mensen die niet veel geld hebben. Vaak willen deze mensen via internet contact met het thuisfront (msn) en ook wat kunnen surfen.

Ik heb nu het volgende probleem:

Ik heb een paar desktops staan beide P3 van 867 Mhz tot 1,2 Ghz. In alle gevallen zit er 512 Mb Ram geheugen in. Op de 867 Mhz draait W2000 op de andere XP Pro. Alles werkt perfekt behalve het afspelen van filmpjes. Deze gaan erg schokkerig, de processor wordt 100% gebruikt en andere toepasssingen gaan dus niet of slecht.

Ik heb al van alles zitten klooien, heb videokaarten ingebouwd, de goede drivers erop gezet, onboard video uitgeschakeld, directX is goed, hardware versnelling staat uit enz. enz. Toch blijft het beeld schokkerig, zowel op de W2000 als op de XP Pro desktops. Mijn vraag is of er wat aan te doen is of dat het misschien zo is dat een P# nu eenmaal niet beter kan.

Graag wat hulpt hiebij

Alvast bedankt

Hoi,

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben (processor i.c.m beschikbaar werkgeheugen)
Verdere oorzaken kunnen zijn:
- grafische kaart verouderd (o.a. het eigen geheugen te gering)
- slechte, of trage internetverbinding (dit laatste kan o.a. doordat hij met teveel mensen 'gedeeld' moet worden)

Hoi Teugem,