Afspelen gaat langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Twente

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
Berichten
159
Hallo Allemaal

Ik heb effe een probleem bij een kameraad van mij. Zijn PC (een Intel Celeron 333, met 128 Mb intern) van Packard Bell is laatst opnieuw geinstalleerd met win98se. Alle drivers zijn opnieuw geinstalleerd, met natuurlijk de laatste versie's.
Nu wil het geval dat als je Video of Audio afspeelt, dat het op 50% snelheid gebeurt, en als je dit softwarematig met bijv. DIVX-player opschroeft, dan krijg je een hoog-frequent-toon onder het geluid.

Ik heb eigenlijk van alles al geprobeerd, maar ben effe door mijn idee-en heen. Wie zou mij daar meer over kunnen zeggen...


Bijvoorbaat dank, Iwan
 
Heeft et altijd gewerkt?

De pc pc is niet echt snel genoeg om DivX-films mee af te spelen...
 
Krachtig is de PC inderdaad niet, wellicht loont het de moeite en de (redelijke) investering om daar wat geheugen bij te zetten en de processor te vervangen door een krachtigere processor.
 
Ik weet dat het systeem niet al te snel is, maar hiervoor had hij een 233, en daar werkte het perfect, met dezelfde multimedia-software.
DIVX-films, AVI, MPEG, alles liep er als een trein op.

Het vreemde is zelfs, als ik Winamp 3 installeer, heeft hij hetzelfde probleem, maar neem ik versie 2.78 dan doet hij het prima, echter met deze versie lukt het niet om films af te spelen, zal wel een fout bij het installatie-programma zijn, want hij mist Studio.exe

Bij elkaar opgetelt lijkt het me een softwarefout dus, maar ja, waar zit die fout? De machine heeft Directx 9.0, die zelfs op mijn eigen "oude" Pentium 133 goed werkt, en daar draait hij zelfs die films op de goede snelheid met mediaplayer.

Oke, ik wacht reactie's weer af...

Iwan
 
Hmm,

Weet niet men het allemaal over hebben ...
Heb zelf een PII 300 met 384 MB win98

Geen problemen met het afspelen van diverse film formaten .. maar een goede videokaart lost al veel problemen op
 
Tja winamp 3 :( kon ik hier ook niet echt aan de praat krijgen . pentium 200 @ 233 :) met 64 mb . En op de andere pc een p3 600 met 384 mb en een creative live geluidskaart is ie ook traag.

Filmpies enzo in divx en wat er al zomeer voor formaten zijn, draaien op moeders pc met een ibm 133 mhz en 32 mb nog goed. Moest er echter wel een 4 mb videokaart inzetten. Das zelfs met een ouwe isa geluidskaart.

Andere mediaspeler? (oudere versie)
Video kaart in combinatie met dx 9 niet goed ?
 
Ik heb hier maximaal winamp 2.78 op gezet, omdat winamp 3 veel te veel vraagt van een PC, en alle programma's zijn standaard windows 98.

Iemand nog een idee???
 
[info]Voor winamp 3 is een 500 Mhz minimaal vereist. Dit kan je in het forum van winamp vinden. Waarom dat niet gewoon op de site bij het downloaden staat, wilden de lama heren niet zeggen[/info]
 
even voor alle duidelijkheid, het gaat niet om het programma WINAMP of DIVX-PLAYER, maar om het systeem zelf, want zelfs met Mediaplayer loopt het afspelen van Video en Audio te langzaam.

Info over Winamp en dergelijke is wel leerzaam, maar heeft op zich niet zoveel met het probleem te maken, aangezien zelfs mediaplayer van Windows98 te langzaam afspeelt.

Oke, volgende tip....
 
Gebruikt hij dezelfde hardware als in die 233 ? Heeft het goed gewerkt voor de installatie van SE ?
Wat voor systeem is het ? Een celeron 333 met 128 mb en verder .

Probeer eens de videokaart te wisselen met 1 tje waarvan je zeker weet dat ie het wel doet. Doe eens een dxdiag. Andere geluidskaart proberen.

Als het wel gewerkt heeft welke software is nu anders dan daarvoor ?

Vraag eens iemand uut Enter om je te helpen. Zijn meestal wat slimmer. ;)
 
Yep, die hardware heeft alleen een ander moederbord gekregen, de drivers zijn hetzelfde, en ga zo maar door.

Video : SIS 837
Audio : Creative PCI 128
Modem : HSP56 Voice

En euh, C,mon, die discussie over Enter voer maar op het PB van Lucky, doet hiet niet ter zake....
 
Geplaatst door DJ Twente
Yep, die hardware heeft alleen een ander moederbord gekregen, de drivers zijn hetzelfde, en ga zo maar door.

Video : SIS 837
Audio : Creative PCI 128
Modem : HSP56 Voice

En euh, C,mon, die discussie over Enter voer maar op het PB van Lucky, doet hiet niet ter zake....


Sis 837 ???

Tis een mobo van pack bell toch niet een video kaart erin gezet en de onboard video nog aan staan ?
 
Nope, die SIS is een onboard Kaart, doe je ook niks aan, maar dan zonder audio, dus dat is een creative....
 
Kon wel eens de bottlenek zijn . Kan er verder niks over vinden op google. Kunt eens proberen er een videokaart in te zetten en kijken wat ie doet. Zelf ook eens een mobo gehad met onboard video maar die kon je in de bios uitzetten .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan