Hoi allemaal,
Ik heb een database waarin afspraken bijgehouden worden. Nu heb ik via dit forum onderstaande code kunnen achterhalen waarmee ik in mijn invulformulier op een knop kan drukken waardoor de betreffende afspraak meteen wordt aangemaakt in mijn outlook agenda. Werkt allemaal super, maar...
De afspraak moet eigenlijk niet in mijn agenda, maar in de agenda van de desbetreffende adviseur komen te staan. Ik kan vanuit Outlook in hun agenda's komen doordat zij mij gemachtigd hebben, maar is het ook mogelijk om de afspraak vanuit Access direct in de juist agenda te zetten??
Bij deze de huidige code:
Hoop dat iemand een uitkomst heeft!
Groetjes Leonie
Ik heb een database waarin afspraken bijgehouden worden. Nu heb ik via dit forum onderstaande code kunnen achterhalen waarmee ik in mijn invulformulier op een knop kan drukken waardoor de betreffende afspraak meteen wordt aangemaakt in mijn outlook agenda. Werkt allemaal super, maar...
De afspraak moet eigenlijk niet in mijn agenda, maar in de agenda van de desbetreffende adviseur komen te staan. Ik kan vanuit Outlook in hun agenda's komen doordat zij mij gemachtigd hebben, maar is het ook mogelijk om de afspraak vanuit Access direct in de juist agenda te zetten??
Bij deze de huidige code:
Code:
Private Sub Knop140_Click()
' Start Outlook.
' If it is already running, you'll use the same instance...
Dim olApp As Outlook.Application
Set olApp = CreateObject("Outlook.Application")
' Logon. Doesn't hurt if you are already running and logged on...
Dim olNs As Outlook.NameSpace
Set olNs = olApp.GetNamespace("MAPI")
olNs.Logon
' Create a new appointment.
Dim olAppt As Outlook.AppointmentItem
Set olAppt = olApp.CreateItem(olAppointmentItem)
' Setup appointment ...
With olAppt
.Start = [datum bezoek] + [tijd afspraak]
.Duration = 60
.Subject = [adres]
.Location = [plaats]
.ReminderSet = False
End With
' Save Appointment...
olAppt.Save
' Clean up...
MsgBox "De afspraak is aangemaakt in de agenda.", vbMsgBoxSetForeground