• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afspraken tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Goedenavond,

Ik heb een rooster gemaakt waarin afspraken staan, op het andere tabblad staan de afspraken geteld advh soort afspraak.
Als er een nieuwe medewerker komt, moet ik steeds de formule aanpassen ik ben van mening dat dit makkelijker kan maar ik weet niet hoe.
Verder voer ik het bereik van de maanden ook handmatig in, ook hiervan denk ik dat het makkelijker kan.
Kan iemand mij helpen?Bekijk bijlage Rooster medewerker test.xlsx
GR.NESJA

Misschien is het handig dat je in het vb bestand aan kunt geven waar je wat veranderd wilt zien hebben..

Cobbe bedankt voor uw bestand:D. Dit helpt mij in ieder geval om een ander inzicht te krijgen.

Ik snap een paar formules niet:
Cel C1 en Cel D1, waarvoor dient dit? en de formule hieronder

{=AANTAL.ALS(INDIRECT("rooster!"&ADRES(RIJ()-2;$C$1)&":"&ADRES(RIJ()-2;$D$1));"*"&D$3&"*")}, hoe weet je dat je GR moet tellen?

Kan het trouwens zo zijn dat er een fout in de formule zit, als ik namelijk alle afspraken van Alfred weghaal, gebeurt er niets. Maar als ik alle afspraken bij Berend weghaal, verdwijnen de afspraken van Alfred.
Daarnaast zou ik de maanden graag naast elkaar willen zien ipv dmv een rolmenu. (Kolom B tm G januari, Kolom I tm N febr.)
Desalniettemin hartstikke bedankt:d:d
GR. NESJA

Ja foutje:
Code:
=AANTAL.ALS(INDIRECT("rooster!"&ADRES(RIJ()-[COLOR="#FF0000"][B]3[/B][/COLOR];$C$1)&":"&ADRES(RIJ()-[COLOR="#FF0000"][B]3[/B][/COLOR];$D$1));"*"&B$3&"*")

In B$3 staat toch die GR aangegeven dus "*"&B$3&"*" = "*"GR"*"

C1 = Beginkolom van betreffende maand in B2
D1 = Laatste kolom van betreffende maand in B2

Met deze gegevens kan je de volgende maanden ook zelf aanvullen.

Zou een VBA oplossing (macro) iets voor u kunnen zijn ?
Als toegift geeft Blad2 een opsomming en samenvatting van codes per gekozen maand.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan