Afspraken van acces naar outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Betste Forummers, Ik gebruik de volgende code (met dank aan het helpmij forum) om een afspraak in mijn accesdatabase toe te voegen in Outlook.
HTML:
'Private Sub ApptDate_Enter()
'    InputDateField ApptDate, "Selecteer een datum"
'End Sub

Private Sub cmdAgenda_Click()

''DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

If Me!AddedToOutlook = True Then
    MsgBox "Deze afspraak is al toegevoegd"
    Exit Sub
Else
    Dim outObj As Outlook.Application
    Dim outAppt As Outlook.AppointmentItem
    Set outObj = CreateObject("Outlook.Application")
    Set outAppt = outObj.CreateItem(olAppointmentItem)
    With outAppt
        .Start = Me!ApptDate & " " & Me!ApptTime
        .Duration = Me!ApptLength
        .Subject = Me!Appt
        .Categories = "Groen"
    If Not IsNull(Me!ApptNotes) Then .Body = Me!ApptNotes
    If Not IsNull(Me!ApptLocation) Then .Location = Me!ApptLocation
    If Me!ApptReminder Then
        .ReminderMinutesBeforeStart = Me!ReminderMinutes
        .ReminderSet = True
    End If
    .Save
    End With
End If

Set outObj = Nothing

Me!AddedToOutlook = True
''DoCmd.RunCommand acCmdSaveRecord

MsgBox "Afspraak is toegevoegd !"

Exit Sub

AddAppt_Err:
MsgBox "Error " & Err.Number & vbCrLf & Err.Description
Exit Sub

End Sub

Waar deze code niet in voorziet is dat je de eindtijd van het evenement ook in access vermeldt en dat deze dan ook wordt meegenomen naar Outlook. Weet iemand de juiste veldnaam in outlook en hoe ik mijn code het beste kan aanpassen. Wederom, op voorhand, dank voor al uw meedenken. Friend

De eindtijd heb je al; dat is namelijk Start+Duration. Die kun je dus berekenen door Eindtijd-Starttijd

OctaFish, Ja klopt dat ik de eindtijd kan berekenen in access alleen hoe krijg ik hem in de code naar het veld (??) in Outlook?? Friend

Dat hangt af van je formulier; als je een begintijd en een eindtijd vraagt, dan zul je de Duur moeten berekenen. Vraag je een Begintijd + Duur, dan heb je eigenlijjk geen probleem; dan laat je op het formulier de eindtijd zien. Voor Outlook ben je dan al klaar.

OctaFish, Ik denk dat ik de vraag niet duidelijk genoeg neerleg. De code nu brengt al mijn access velden (AppDate, AppTime, Appt, ApptNotes, ApptLocation, ApptReminder, ReminderMinutes) over naar outlook. Behalve de eindtijd, Als eerste weet ik niet hoe dit veld precies in Outlook heet en als tweede moet dit ergens in de code als instructie neergezet worden. In Acces vul ik in de begintijd en hoelang het duurt. Daar kan ik makkelijk een berekening op los laten om de eindtijd te weten. Laten we gemakshalve zeggen dat dit veld "eindtijd" heet. Welke regel moet er dan bij in het script om deze "eindtïjd" in outlook te krijgen bij de eindtijd ??? Ik hoop het zo iets verduidelijkt te hebben. Friend

Dan ben ik ook niet duidelijk genoeg geweest: Outlook heeft genoeg aan een Starttijd en een Duration. Dit twee bepalen de einddtijd....
Ofwel: je weet begintijd en duur (klaar) dan wel je weet begintijd en eindtijd (verschil=duur).

OcaFish, Duidelijk, alleen blijft bij mij het probleem dat in Outlook de eindtijd niet wordt aangepast. En ik zou niet weten hoe ik dat wel voor elkaar krijg. Mocht je nog een deskundige lichtflits hebben voor dit probleem dan hoor ik graag van je. Maar sowieso altijd weer hartelijk dank. Friend:)

Ik heb zelf een paar afspraken geprobeerd (met dezelfde routine) en die deed het prima.
Waarom probeer je het anders niet met .End = Me.txtEindtijd

Octafish, Bij mij stopt hij op de regel en geeft dan als je met de muis erop gaat staan 2 verschillende tijden. Helpt het als ik jouw voorbeeld in access kan inzien ?? Friend

OctaFish, Ik ben er uit. Ik had aan de velden voor de tijd en duur invoermaskers toegevoegd en er een datum/tijd veld van gemaakt. Ik dacht het te vergemakkelijken maar ik maakte het moeilijker. Het moeten gewoon tekstvelden blijven dan werkt het prima. Thanks again !! :thumb::thumb: Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan