• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afspraken van toepassing op.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendybeginner

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Berichten
23
Ik heb een lijst met namen en diverse afspraken op een tabblad (tabblad 2)
Niet alle afspraken zijn van toepassing op alle namen.

ik wil een overzicht (op tabblad 1)hebben van de namen met daarachter enkel de afspraken die van toepassing zijn.

nu heb ik dat met de volgende formule gedaan
=ALS(Blad2!C4>0;Blad2!C3)

maar omdat het een nogal groot bestand is, is het handiger de gegevens op en andere manier op te halen.
Of de formule moet kopieerbaar zijn. Dus als ik ook wil opvragen of afspraak 2 van toepassing is, dan moet de formule automatisch aanpassen naar
=ALS(Blad2!D4>0;Blad2!D3)

nu heb ik dat handmatig gedaan.

zoals gezegd denk ik dat er nog een handigere manier is om alleen weer te geven wat van toepassing is.

Ik hoop dat iemand me kan helpen! alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • automatisch kopieren formule+aanpassing.xls
    15 KB · Weergaven: 30
=ALS(Blad2!C4>0;Blad2!C3) moet zijn:

=ALS(Blad2!C$4>0;Blad2!C$3) nu kopieren en plakken zou moeten werken
 
helaas!

Hoi, dank voor je snelle reactie. Ik had dat zelf ook al geprobeerd, maar dat werkt niet....helaas.

Iemand andere ideeën?
 
Oke, ik had het voorbeeld bestand niet bekeken...
Deze werkt iig wel, de cijfers in kolom a geven de kolom aan waar er gezocht dient te worden...

Let wel op dat je deze formule kan kopieren maar dat je dan hetgene waar je naar zoekt steeds moet aanpassen dus de nummers in de lijst die aan de naam zijn gekoppeld...
 

Bijlagen

  • oplossing.xls
    19 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan