Afstand pictogrammen in W11 Windows Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ik heb de onderlinge afstand op het bureaublad in W11 aangepast met Winaero. Is nu goed te noemen. Helaas heeft dit geen effect op de afstand van de icons in de mappen (weergave normaal). Deze staan te dicht op elkaar, horizontaal en verticaal. Vergroting icons is te groot en met Ctrl+muiswiel is iets beter maar is geen vaste instelling en ook niet exact het gewenste resultaat. Wie weet de juiste oplossing? Hoe vergroot is de spacing van de icons in de mappen?
 
Deze staan te dicht op elkaar, horizontaal en verticaal.
Ik heb geen flauw idee wat je bedoelt, en hoe het er dan uit ziet; ik heb dat probleem nooit gehad. Dus graag een plaatje van het probleem.
 
Jammer dat je het niet begrijpt. Je weet toch wel wat een icon/pictogram is? Die staan in Verkenner/Explorer in een map te dicht op elkaar. De ruimtes tussen die pictogrammen zou je verticaal en horizontaal moeten kunnen vergroten. Een screenshot zal daar niets aan helpen.
 
Staat Compact view soms aan?
Helpt het dan als je dat uit zet?
Compact.png
 
Dat heb je heel goed gevonden, maar dat is van toepassing op het linker mappenvenster (structuur) en in het rechtervenster als de weergave op details staat. Dan wordt de ruimte tussen de regels groter. Helaas niet de ruimte tussen de icons.

Op internet zie je soms afbeeldingen waarbij je in Windows die spacing wel kunt instellen maar die instelling kan ik in W11 niet naar voren halen.
Het is een afbeelding met al die venstertjes in venstertjes. Kun je ook daar lettertypen aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je het niet begrijpt. Je weet toch wel wat een icon/pictogram is? Die staan in Verkenner/Explorer in een map te dicht op elkaar. ... Een screenshot zal daar niets aan helpen.
Niet doen of ik gek ben, want dat ben ik niet. En het plaatje dat edmoor heeft gepost, onderstreept dat alleen maar. Ik heb geen problemen met de spatïering, en ed zo te zien ook niet. Dus laat zien wat er bij jou, volgens jou, niet klopt. Simpele vraag, lijkt mij.
 
Een artikel uit 2010 van iemand die ongeveer dezelfde vraag heeft. MS lost het niet op en doet verder niets, terwijl de vraag/probleem overduidelijk is. Maar goed, gek ben je niet. Google is uitermate dom, want je zegt duidelijk honderd keer in de folder maar Google maakt daar altijd desktop van en dat staat er niet en is de vraag niet!

Een screenshot lost niets op, want dan zeg je alleen maar ja, dat staat veel te dicht op elkaar. Ja, hoe komt dat? Door de beeldscherminstellingen, nieuwe pc, Windows 11, nieuwe videokaart. Doe ik dan niet genoeg, heb ik geen inzet etc. etc. Als ik je dan zeg dat ik er uren, uren en dagen aan werk om zaken goed te krijgen en dat is wel aardig gelukt, maar je moet alles zoeken in W11 en alles is weer anders.

Met de Ctrl-toets vergroot je iets de normale icons en dat verzacht de zaak maar is niet de oplossing.

Ik heb in een eerdere topic geschreven dat de menu's van bijvoorbeeld > Systeem Eigenschappen en dat geld voor alle menu's die Windows opent te klein zijn. Toen plaatste ik een screenshot daarbij. Die zijn dan iets vertekend op Helpmij.nl MS heeft de geavanceerde beeldinstellingen met die eenvoudige menu's zoals ik W7U weggehaald, ik kan ze niet meer vinden. Met Winaero kun je nog wat doen maar is ook nog niet helemaal ingericht voor W11.
 
Laatst bewerkt:
Een screenshot lost niets op, want dan zeg je alleen maar ja, dat staat veel te dicht op elkaar. Ja, hoe komt dat?
Jíj bent dus die persoon de dokter belt met de mededeling dat je pijn in je rug hebt, maar vervolgens niet langs wil komen, want je hebt toch al gezegd dat je pijn in je rug hebt?
Wij hebben geen idee hoe de situatie er bij jou uitziet, en wat je verder beschrijft, daar kan ik mij ook nog steeds niets bij voorstellen. De grootte van vensters/teksten in Windows objecten kun je prima aanpassen door het zoompercentage van de schermen te verhogen/verlagen, maar daarmee verander je de onderlinge afstand niet. Ik heb geen glazen bol, kan niet in jouw computer kijken en heb dus geen idee wat jouw probleem is, laat staan wat dat veroorzaakt. Dus als jij te beroerd bent om daar even een schermafdruk van te maken, tja, dan houdt het voor mij echt op. Dan haak ik dus bij deze af. En dan hoop ik voor je dat iemand anders wat meer geduld heeft...
 
Ik sluit me bij @OctaFish aan.

Mijn ervaring is dat het ook vaak wennen is, want dan koop ik een pc met een andere video kaart en toevallig ook een andere monitor en als ik dan ook nog naar een andere Windows versie ga is het ook echt heel veel wennen. Vroeger paste ik nog wel eens stuk meer aan, maar per toeval werkte ik een keer op een ander systeem, had er geen tijd voor om het aan te passen en na een paar dagen was ik er vrijwel geheel aan gewend. Dat gaf een stukje zelf inzicht.. hmmm het kan toch echt met minder veranderingen, althans bij mij.
Mijn vaste zaken die aangepakt worden, zijn nog wel steeds de favoriete programma's op de taakbalk zetten, in de Verkenner wat vast context menu toevoegen die ik prettig vind. En in programma's waar het lettertype voor mij belangrijk is, in principe op Calibri, dus zonder schreef instellen.
Dat ik dan aan de rest wat moet wennen, neem ik op de koop toe, een nieuwe fiets fiets ook anders dan de oude, maar over het algemeen als er een goede fiets gekocht is, fietst ie beter dan de oude.... die mogelijk toch bijvoorbeeld niet veilig genoeg meer was.

Je zou hier nog eens tussen kunnen kijken, oa de makeuse website? Ik ga me er verder om duidelijke redenen ook niet verder in verdiepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan