afstand router/modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

francois32

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Hallo,

Ik wil onze pc's op de zolder plaatsen, de modem staat onder. Kan ik de router gewoon op de zolder zetten? of moet deze zo dicht mogelijk bij het modem staan?

M.vr.gr. Francois

Hoi,

Het maximale wat een UTP kabel veilig kan bereiken is 15 meter, dus als je het daar bij houd dan moet het mogelijk zijn..

Ik heb het namelijk precies anders om, de modem staat op zolder en de aansluiting uit de muur beneden... Heeft me wel wat werk gekost om die kabels door het beton te boren.

Groetjes, Dj Viper

Volgens mij mag een UTP 90 tot 100 meter zijn.

Maar ja iedereen zegt hier iets anders over, tot 50 meter hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken, dat werkt altijd.

Laatst bewerkt:
bedankt,

ja inderdaad iedereen zegt wat anders.
Mij is altijd verteld dat het modem zo dicht mogelijk bij het kastje van de tv-aansluiting moet staan.

Bij mij komt de kabel in de meterkast binnen, dus heb ik daar het modem staan.

Als ik dan de router op de zolder plaats, hoef ik maar een utp-kabel naar boven te trekken (anders 2) , dat doe ik wel via de meterkast, zal een metertje of 6 zijn.

Ga het wel eens proberen.

Groeten,
Francois

Hoi,

Hmm 6 meter.. dat is een mooi kort eindje... altijd beter dan een lange eind zoals ik gedaan heb..

Groetjes, Dj Viper

Dacht toch ook dat de utp bekabeling cat5 of 6 tot een 100 m afstand zonder probleem aankan.

Je modem moet idd zo dicht moegelijk bij de aansluiting, vervolgens mag je ongeveer 100 meter utp CAT5 of 6 leggen naar je volgende device/PC

Officieel is het 100 meter, ze houden alleen aan weerskanten altijd 5 meter speling voor eventueel verkeerd aansluiten en dat soort ongein, dus 90 meter voor dat er wordt aangeraden weer een versterker (hub, switch) neer te zetten.
Het zit toevallig in mijn verkoo pakket daarbij er veel mee gewerkt te hebben bij bedrijfen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan