• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afstand tussen postcodes berekenen via Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woluf

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Berichten
27
Goedenavond,

Ik zou middels Excel graag de afstand (in KM) willen berekenen tussen twee postcodes (of plaatsnamen).


Zoals o.a. op deze site te zien is moet het kunnen. Echter krijg ik als resultaat -1 wanneer ik er meerder afstanden wil berekenen.

Met de zoekfunctie op dit forum heb ik topic's met dezelfde vraag gevonden. Helaas werken de Excel-bestanden of genoemde oplossingen niet voor mij, op deze na. Helaas zijn ook hier maar zo'n 50 berekeningen tegelijk te maken.

Bestaat er een manier op dit probleem op te lossen of ligt het puur aan het aantal vergelijkingen dat ik tegelijkertijd wil maken?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Woluf :thumb:
 
Misschien helpt bijlage je vooruit.
Gemaakt door vroegere forumhelper Bart.
Werkt niet met postcodes alleen, met plaatsnamen wel.
Hoe nauwkeuriger het adres, hoe juister de berekening.
ps: Het kan zijn dat het bestand eerst moet opgeslagen worden, voordat de functie juist werkt.
Of dubbelklik in een adres waar fout optreedt.
 

Bijlagen

  • afstanden met google1.xlsm
    21,6 KB · Weergaven: 6.423
Bedankt Wieter! Deze werkt ook voor mij.

Het blijft echter vreemd dat ik de ene keer zo'n 30 adressen, en de andere keer maar zo'n 10 adressen tegelijk kan berekenen.
 
Zoiets mischien?
Heb geen kaas gegeten van de Nederlandse postcodes.:confused:
 

Bijlagen

  • KM.xlsb
    19,2 KB · Weergaven: 3.723
Bedankt gast0660 en Alphamax, Helaas kan ik de Excel-bestanden (nog) niet testen, maar het ziet er naar uit dat ze werken. Ik denk namelijk dat ik aan mijn dagelijkse limiet van 2.500 zit. Ik krijg in alle Excel-bestanden de melding "OVER_QUERY_LIMIT". Even afwachten dus...

Het is me ook nog niet gelukt om er 2.500 tegelijk te doen. Per 10 gaat het prima.

TIP: Voor iedereen die opzoek is naar een lijst met alle Nederlandse postcodes + plaats + provincie: Bekijk bijlage Postcodes Nederland.xls.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan