Afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Meima

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
ik heb via mijn extern bureaublad verbinding met de server van de zaak
er zit een boehoudprogramma op je kan er alleen in als je 2 netwerkverbinding hebt bijv staton g en h
op de zaak is dat wel geinstalleerd op de lokale pc hoe kan ik dat thuis instellen

groetjes

Als je via "extern bureaublad" een PC op het werk overneemt, moet op die PC die mappings zijn aangemaakt. Wil je het zonder extern bureaublad doen, dan zul je eerst een VPN verbinding moeten opbouwen. Via deze VPN kun je dan alle mappings aanmaken.

Geplaatst door Tiborv
Als je via "extern bureaublad" een PC op het werk overneemt, moet op die PC die mappings zijn aangemaakt. Wil je het zonder extern bureaublad doen, dan zul je eerst een VPN verbinding moeten opbouwen. Via deze VPN kun je dan alle mappings aanmaken.

dus als ik het goed begrijp moet het geen stations zijn maar mappen

niet 'mappen' maar mappings. Een driveletter koppelen aan een gedeelde map.

Via "netwerkverbinding maken" (rechtermuis op 'deze computer of netwerkverbindingen') kun je dit doen. In een dosbox gebruikt je NET USE.

dat klopt zo staat het op onze server

en nu moeten de zelfde driveletters op mijn pc thuis staan

dus die statons van mijn werk moeten op mijn pc

(is er dan geen programma waarmee ik me kan inloggen op onze server dat de statons automatiche op mijn computer staan?)

Een moderne server heeft opties om VPN verbindingen te accepteren. Een hardwarematige VPN is echter beter (veiliger).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan