Afstandbediening

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwinstoffels

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2012
Kan iemand mij helpen het aantal afstandbedieningen te verminderen?
Ik heb een Samsung TV, Humax Decoder en Harman Kardon Home Cinema set.
Wanneer ik een DVD wil afspelen, moet ik via de Samsung afstandbediening met de knop "source" naar HDMI 2 gaan.
Dan heb ik de AB van de Harman Kardon nodig om. DVD selecteren en dan afspelen.
Als ik weer terug naar mijn tv wil, moet ik weer eerst de Samsung AB gebruiken, terug naar HDMI 1.
Dan de AB van Humax om de juiste zender te selecteren.

De AB van zowel Humax zou de functies van Harman Kardon moeten kunnen overnemen.
Ik krijg dit werkend echter wil ik graag van de 3 afstandbedieningen af.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Tevens de vraag waarom ik het geluid van dvd en radio via Harman Kardon op een normaal niveau kan laten staan en zodra ik overschakel op tv dit heel hard moet zetten?

Ik denk dat je iets nodig heb in de richting van een universele AB waar meerdere apparaten op kunnen worden geinstalleerd.
Bijvoorbeeld: je wilt een dvd kijken, je drukt op de AB op dvd kijken, de ab laat de dvd speler opstarten + eventueel home cinema set, je kan dan met je AB de dvd speler+de home cinema set tegelijk aansturen.

http://www.logitech.com/nl-nl/remotes/universal-remotes

Inderdaad kijken naar afstandbedieningen zoals Logitech die heeft. Ik heb zelf de Harmony one van Logitech als vervanger voor vijf losse afstandbedieningen. Het instellen is even uitzoek werk, maar zodra dat gedaan is, worden deze bij Logitech opgeslagen en heb jij het gemakt van 1 afstandbediening voor je apparaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan