• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afstandberekening via Google Maps en Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimbra

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
Beste allen,

Ik heb een Excel bestand met ca. 100.000 postcodes. Nu heb ik wat oplossingen gezien via links in Excel met Google Maps om de afstand te berekenen (4 cijfers, 2 letters postcode). Maar dat zijn modellen waar de postcode dient te worden ingevuld. MIjn vraag is of dit kan worden omgekeerd (bestand met postcodes voorzien van afstanden).
Alvast hartelijk dank voor suggesties!

groet,
Kim

Beste Wim,

Allereerst bedankt voor je reactie!
In jouw bestand (na aanvulling met vba macro code) via de link zie ik 2 sheets. In de 2e tab staat een afstand en reistijd vermelding met foutmelding. Ook na aanvulling met de macro blijft dat staan, waarbij ik niet helemaal kan volgen hoe de code is opgebouwd. Kan de functionaliteit ook in één tab worden meegenomen? (gaat mij alleen om afstand, geen route, tijd, enz.)
Klopt het ook dat het model is gelimiteerd tot ca. 23.000 regels?

Alvast hartelijk dank voor je reactie(s),

groet,
Kim

Kim,

Het aantal rijen per blad is gelimiteerd, afhankelijk van de Excel-versie.

Afstand berekenen

Beste Rob en Wim,

Zie bijgaand bestand. Wat ik zou willen bereiken is dat in kolom M de afstand wordt opgehaald/gelinked. Is zoiets mogelijk? (ook voor grote bestanden met veel rijen?).

Bekijk bijlage Afstandsberekening.xls

Alvast bedankt voor julle reactie/hulp,

groet,
Kim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan