Afstandsbediening Creative Labs SoundBlaster Audigy 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Ik heb sinds vandaag een nieuwe geluidskaart in mijn systeem: een SoundBlaster Audigy 2. Nu heb ik hier ook een afstandsbediening bij (RM-1000W). Ik heb begrepen van deze website, dat het met Creative MediaSource mogelijk is de afstandsbediening ook daadwerkelijk te gebruiken. Volgens deze website is er in de instellingen van dit programma een tabblad 'Remote Control' te vinden, maar deze is er toch echt niet. Zijn er nog andere programma's die gebruik kunnen maken van de afstandsbediening?

Laatst bewerkt:
Heb je alle software bij deze kaart wel geinstaleerd? (Je hebt er toch wel de extern kastje bij.)
Ik kon (gebruik kaart niet meer) alle media players met afstandbediening bedienen.

Ik heb de stuurprogramma's voor de geluidskaart zelf (Creative SB Audigy 2 (WDM)) en Creative Game Port geïnstalleerd. Windows 7 kon in eerste instantie geen stuurprogramma vinden voor de Game Port, maar na opnieuw opstarten is er toch een stuurprogramma bij gevonden.

Qua software heb ik Creative MediaSource geïnstalleerd, waarin ik de afstandsbediening zou moeten kunnen instellen.

De geluidskaart is inderdaad aangesloten op het bedieningspaneel (dat overigens ook prima werkt), met twee kabels (een IDE-achtige kabel en een ronde, zwarte kabel).

De onboard geluidskaart (Realtek High Definition Audio) heb ik in het BIOS uitgeschakeld.

Laatst bewerkt:
Dit configuratiescherm is volgens de website alleen geschikt voor nieuwere modellen (SoundBlaster X-Fi en Audigy 4 Pro). Als ik dit programma probeer te installeren, dan geeft het ook daadwerkelijk aan, dat er geen compatibele geluidskaart is gevonden.

Dit is configuratiescherm in Creative MediaSource:
advanced_mdsrc_im15.gif
.

Laatst bewerkt:
Ik heb alles alle stuurprogramma's die nodig zijn voor de geluidskaart al geïnstalleerd, maar de afstandsbediening werkt niet, waarschijnlijk doordat ik hem niet kan configureren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan