• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aftellen bij meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammiepromo12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2018
Hallo allemaal,

Ik zit al een behoorlijke tijd te stuntelen met het volgende. Wij hebben een winkel en bij binnenkomst van de goederen, wat er soms 800 artikelen of meer zijn, willen wij eenvoudig de pakbon en factuur controleren. Als wij al deze artikelen moeten opzoeken in de bonnen is dat soms wel 2 dagen werk. Nu hebben wij een Datalogic scanner om mee te balansen. Daarmee kunnen wij dus heel snel een levering die binnenkomt op de barcode scannen. De scanner maakt een excel sheet van de gescande codes en zet deze onder elkaar. De factuur die wij krijgen bevat dezelfde codes en willen wij in excel met elkaar kunnen vergelijken.

Nu heb ik een sheet gemaakt met 3 bladen. De eerste: Datalogic. Daar plakken we alle codes die we hebben gescand. Omdat het apparaat alles op een nieuwe regel zet moet eerst dezelfde code's bij elkaar worden opgeteld. Dat is me ondertussen gelukt.

Het tweede tabblad: Pakbon, daar plakken we alle code's die er besteld zijn. Deze regels staan ook onder elkaar en laat ik op dezelfde manier elkaar optellen zoals in blad: Datalogic.

So far so good, in blad 3: Vergelijking staan de opgetelde uitkomsten per code naast elkaar met daarachter de aantallen. Links bij Datalogic staan de aantal binnengekomen goederen en rechts bij: pakbon staan de artikelen die geleverd hadden moeten worden.

Wat ik nu wil bereiken is dat weer wordt gegeven welke artikelen er niet geleverd zijn en welke er niet besteld zijn maar wel geleverd. Mijn ideale voorbeeld:

Datalogic aantal Pakbon aantal verschil
87654321 4 12345678 5 -2
12345678 3 87654321 4 Bekijk bijlage Format dubbel.xlsx 0

Nu kan ik in een oogopslag zien dat er van artikel met code 12345678 twee stuks te weinig is geleverd.

Ik heb al vanalles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Is hier iemand die me hierbij kan helpen? Ik heb wat ik tot nu toe heb gemaakt als bijlagen toegevoegd.

Gr Sammie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan