• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aftellen van 150 minuten naar 0 met waarschuwing als nul bereikt is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bluenote

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2015
Ik wil graag in een cel een rode oplichtende waarschuwing (actie in dit geval)krijgen als er 2,5 uur verstreken zijn. Die countdown wil ik dan zelf graag starten.
Het is bedoeld om bij te houden of de mensen al 2,5 uur weg zijn. Als die tijd overschreden word zal er een waarschuwing moeten komen

Ik heb al een lopende klok in een cel. Maar door middel van formules kom ik er niet uit.
Ik heb al wel wat rond gekeken op het forum, maar daar zit niet iets bij voor mij.
Kan iemand mij helpen met de formule of met een voorbeeld van een macro?

Mijn voorbeeldfoto is hoe het er optisch uit zou moeten zien.
Bert en Truus zijn nog weg, die countdown zou nog moeten lopen. (hoeft niet perse zichtbaar)
Klaas heeft zijn 2,5 uur al overschreden.

wie kan mij helpen?
doc4.jpgdoc3.jpg

Laatst bewerkt:
Je plaatjes zeggen niet zoveel, want daarin staat overal dezelfde tijd. Wat wil je als resultaat zien? Een tekst in een cel?

hoi Octafish :d

de tijd die je in de plaatjes ziet is mijn huidige lopende tijd...
de lege vakjes na de namen zouden de countdown moeten zijn (hoeft niet perse zichtbaar)
Het resultaat als de 2,5 uur afgelopen is staat achter klaas.(actie)

Ik had een formule bedacht maar die gaf overal actie aan.
=ALS((I77)>(B77)+(K77);"Actie";"")

waarbij ik in cel I77 de huidige lopende tijd had
in cel B77 de aanmeld tijd
in cel K77 2,5 uur had staan

maar misschien gaat dat helemaal niet met een formule? en moet ik een werkblad of macro maken?
en daar heb ik helemaal geen verstand van:shocked:

Bedoel je zoiets als in de bijlage? Er zitten wat andere dingen in het bestand, maar daar moet je maar even niet op letten :) Met de knoppen kun je de teller starten en stoppen.

Bijlagen

OCTAFISH :d
Jaaa dat bedoel ik! gaaf! Na 2,5 uur komt er een tekst!
Ik snap alleen niet wat ik met die start en stop kan doen. boven in stopt het wel maar de ingevulde tijd loop gewoon door (en dat is ook de bedoeling)
ik kan hier wel iets mee!

Ik heb een ander voorbeeldje bewerkt, en daar zat een teruglooptimer achter. Met Start laat je die lopen, met Stop stopt-ie. De formules maken gebruik van de restwaarde in de cel, en van Nu(), dus daarom loopt de formule wel door.

Even voor de volledigheid: als je in J2 de streeftijd zet (2:30:00 bijvoorbeeld) dan kun je dus ook deze formule gebruiken:
Code:
=ALS((J15+TIJD(UUR(J$1);MINUUT(J$1);SECONDE(J$1)))<K$1;"ACTIE";(J15+J$2)-K$1)
Dan heb je niks meer met de knoppen te maken :).

Vraagje... wat heb je in kolom A staan? aselecttussen? wat is dat?

Gave formule overigens... ik ga over een maand een cursus volgen... ik wil dat ook kunnen maken

Zoals ik eerder al zei heb ik wat vragen van vandaag in één bestandje gemikt. Deze formules kwamen dus ook uit een vraag :). Net als de VBA die je in de module ziet staan voor het antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan