after update

Status
Niet open voor verdere reacties.

ribolop

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Hallo mensen
ik heb deze vraag ook op andere forum gesteld maar ik kom er niet uit
het probleem:
Ik heb op een subform en tekstvak waar ik en artnummer invul en dan via after update date/dlookup funtie de andere gegevens uit tabel haal, werkt goed niets mee aan de hand, maar nu wil ik een artnummer zoeken via forms artgroepen en artsubgroepen met plaatjes. Als ik het artnummer heb gevonden selecteer ik het art nummer met de verwijzing naar het subform waar dit ook komt te staan
maar de after update functie werk niet, als ik een cijfer van het artnummer weghaal en weer intype dan werkt alles perfect
de verwijzing code is Forms![Fwerkplaatssub1]![Artikelnr] = Me.Artikelnummer

alvast bedank voor het meedenken

hallo Rudi
bedank voor de snelle reactie
het probleem zit hem niet in welke gebeurtenis, maar de wijze waarop denk ik
als je een verwijzing maak binnen in het zelfde form gebruik ik de functie "me"
maar als je van een andere form komt werkt dit niet dus de vewijzing klopt niet, had ik gedacht. Het gaat er om dat de functie "after update" wordt uit gevoerd om dat hier en hele batterij code regels aanhangen , ik heb alle gebeurtenissen al gebrobeerd ik krijg het niet voor elkaar.

chris:(
ps de functie "lost focus" moet er twee keer op enter gedrukt worden om naar het volgende record te gaan

Laatst bewerkt:
Kun je de (lege) database even plaatsen? En even alle formulieren verwijderen, behalve de formulieren waar het om gaat?

enter kommando

hallo
Inmiddels heb ik het e.a. opgelost d.m.v."lost Focus"(de tip van rudi) maar het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat is dat er twee keer op enter gedrukt moet worden om naar en volgende record te gaan. Wat niet handig is met en barcodelaser die maar een enter komando geeft het sub form heeft de eigenschap "gegevensblad

chris

het lost_focus event treedt pas op nadat je het veld verlaten hebt. Ik wil er best wel eens naar kijken (heb zo'n 10 jaar ervaring met Access), maar dan moet je wel even laten zien wat je bedoelt door de database (liefst in gestripte versie) te posten.

Hallo
Het spijt me dat ik wat laat reageer maar wegens omstandigheden was het niet eerder mogelijk.
De database plaatsen is niet mogelijk wegens gevoelige data en zonder data werken bepaalde dingen niet en alles is met elkaar gelink/verbonden of hoe je het wildt noemen

chris:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan