• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aftrekken datums en tijdstippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietplezier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo!

Ik ben bezig om een overzicht te maken voor opslagtijden voor mijn stageplaats. Hiervoor volg ik 50 items door het magazijn.

Ik heb dit verwerkt in een sheet (zie bijgevoegd plaatje).

Vervolgens wil ik m.b.v. deze tijden de gemiddelde opslagtijd uit laten rekenen. Deze moet dan als volgt weergegeven worden:

x months xx days xx hours xx minutes

Nu begint het probleem, als ik simpelweg de eind- en begindatum van elkaar af trek, rekent Excel altijd een extra maand erbij. Hoe los ik dit op? Misschien met een andere formule?

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt hoor!!

Bijlagen

• Excel.jpg
    Excel.jpg
    14,3 KB · Weergaven: 33
Indien je ons een "gezipt" excel-filetje bezorgt kunnen we tenminste zien welke functies je hebt gebruikt om het datumverschil uit te rekenen.

GiMe

Beste,

Bij deze de Excel file.
Ik heb de tijden wat doorgetrokken, het is straks de bedoeling dat er 50 ingevuld staan.

Bedankt voor je hulp hoor! :)

Bijlagen

Op jou wijze berekenen je absoluut geen datumverschil.
Het is niet omdat je een kunstgreep toepast op je celeigenschappen om toch maar "m" en "d" in je cel te toveren dat je resultaat klopt.
Bijgevoegde samengestelde functie doet dit wel, maar is ook niet de gepaste methode om later gemiddelden te berekenen.
En nog iets wat van mijn lever moet : je stelt je vraag op zoveel fora als je zelf verkiest, (al is het niet done ), maar meld dit dan ook zodat het je de vrijwilligers die je willen helpen niet nodeloos werk laat verrichten.
Code:
=DATUMVERSCHIL(A12;B12;"ym")&" maanden "&DATUMVERSCHIL(A12;B12;"md")&" dagen "&TEKST(((B12-A12)-INTEGER(B12-A12));"u:mm")

GiMe

Heren GiMe en Ad,
Jullie doen Piet wel plezier door op twee fora met een oplossing te komen.

Ad Becude je bent mijn Excel held van de dag/week/maand!
Ontzettend bedankt voor je hulp!

Op jou wijze berekenen je absoluut geen datumverschil.
En nog iets wat van mijn lever moet : je stelt je vraag op zoveel fora als je zelf verkiest, (al is het niet done ), maar meld dit dan ook zodat het je de vrijwilligers die je willen helpen niet nodeloos werk laat verrichten.

Sorry ik was niet op de hoogte dat het not done is om zoiets te doen.
Ik ben echter niet thuis met Excel fora en zag het meer als een advertentie plaatsen op internet, hoe meer hoe beter. Toch ontzettend bedankt voor je hulp, weer wat geleerd!

Sorry ik was niet op de hoogte dat het not done is om zoiets te doen.
Ik ben echter niet thuis met Excel fora en zag het meer als een advertentie plaatsen op internet, hoe meer hoe beter.

Ik hoop dat het niet meer gebeurt, want dit trekt echt op niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan