• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aftrekken in Excel draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelpErik

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2020
Om de werktijden per dag per medewerker uit te rekenen heb ik een draaitabel gemaakt met in de rijen de medewerkers en de datums, als waarden heb ik in 1 kolom de maximale werktijd en in de ander de minimale werktijd. Nu lukt het me niet op de het verschil tussen beide te berekenen. De geregistreerde tijden staan in de tabel, de bedoeling is om per dag het verschil tussen de eerste geregistreerde tijd en de laatste geregistreerde tijd te berekenen. Deze uitkomst wil weergeven in mijn dashboard, het moet dus ook interactief zijn.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Groet,
Erik

Bijlagen

Kijk eens op het tweede tabblad. In de tabel eerst het verschil uitgerekend en vervolgens een draaitabel gemaakt.

Bijlagen

Top dit is inderdaad de oplossing die ik zocht, echter lukt het me niet om de formule juist de krijgen in het originele bestand.
Zouden we contact via de mail kunnen hebben?

Groet,
Erik

Via het forum contact houden is ok. De formule afgesloten met control shift enter? het is een matrix formule

Ctrl shift en enter maakt wel veranderingen, helaas nog niet de juiste uitkomst. Het lijkt enkel de hoogste geregistreerde tijd van de medewerker te pakken.

=MAX(ALS([MEDEWERKER]=[@MEDEWERKER];[UITVOERTIJD]))-MIN(ALS([MEDEWERKER]=[@MEDEWERKER];[UITVOERTIJD]))

Groet,
Erik

De uitkomst lijkt geen rekening te houden met een verschil in dag/datum.

Groet,
Erik

Daarvoor zal je je bestand even moeten plaatsen

De draaitabel geeft dezelfde antwoorden voor de verschillende datums, het de formule maakt geen onderscheid in datum.

Groet,
Erik

Bijlagen

Plak deze eens in F2 en sluit af met control shift enter. Dan doortrekken en draaitabel vernieuwen

Code:
=MAX(ALS(([MEDEWERKER]=[@MEDEWERKER])*([UITGEVOERD]=[@GEPLAND]);[TIJD]))-MIN(ALS(([MEDEWERKER]=[@MEDEWERKER])*([UITGEVOERD]=[@GEPLAND]);[TIJD]))

ik ben geen fan van matrixformules, ze zijn lomp en vertragend.
Zet gewoon een extra kolom naast en buiten de draaitabel en met een beetje goeie wil kan je er dan een mooi tabelletje naast toveren.

Maar anders ook die powerpivot (voorlopig mijn ding nog niet), als je toch al verbindingen hebt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan