afwerken calculatiedocument

Status
Niet open voor verdere reacties.

DXELECTRO

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2015
Berichten
54
Beste forumvrienden,

Na een weekje beginnerscursus en wat hulp van enkelen onder jullie , zijn we eindelijk rond met ons eerste VBA-documentje.
Zoals je wel kon denken , zijn er nog wel wat verfijningen mogelijk.
Zo zou ik:
-graag wat tips mogen ontvangen hoe ik een macro-button via een andere macrorun kan visualiseren. Ik doe wel al iets soortgelijks maar dan simpelweg met zichtbaar maken van een complete lijn maar in dit geval zou dus een graphic waaraan een macro is gelinkt op een zichtbare lijn moeten komen.....

-anderzijds heb ik nog een probleempje nav (denk ik) tgv van onderstaand stukje code (private sub !!)
Zoals je kan zien wordt row 17>19 gehide van zodra men in celG7 "neen" selecteert.
nu.......als een andere macro runt (calculatiemacro) komen row row17 tem 19 weer zichtbaar ook al werd op CEL G7 "neen" geselecteerd.
Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen ?
Ik kan ons project onmogelijk hier opladen maar ik geef jullie alvast de link naar dito
http://www.domoticsystems.be/userfiles/files/CALCULATIE Y-O-U-R home 2015v2.xlsm

-ook had ik eventueel graag een e-mail bericht ontvangen van zodra iemand het document gebruikt.
Ik werk bij het begin van het proces met een userform waarin de projectgegevens worden ingevuld en het zou wel fijn zijn dat ik naam en adres doorgemaild krijg + klantgegevens van zodra iemand de userform ingevuld heeft.

Dat zijn mijn laatste vraagjes voorlopig :)

Hartelijk dank aan allen en zeker aan Ed :)

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As range)

If Target.Column = 7 Then
ActiveSheet.unprotect Password:="7176"
Select Case Target.Row
'case is in dit geval de rij-nr
'AUDIO-selecties zichtbaar maken bij AUDIO op "ja"
Case 16
Rows("17:19").EntireRow.Hidden = IIf(Target.Value = "ja", False, True)

Case 20
Rows("21:21").EntireRow.Hidden = IIf(Target.Value = "ja", False, True)
Case 23
Rows("24:25").EntireRow.Hidden = IIf(Target.Value = "ja", False, True)
Case 26
Rows("29:30").EntireRow.Hidden = IIf(Target.Value = "ja", False, True)




Case 134 'LUIDSPREKERTYPES zichtbaar maken bij LUIDSPREKERS TE VOORZIEN="ja" ja/neen
Rows("135:149").EntireRow.Hidden = IIf(Target.Value = "ja", False, True)

End Select
End If
'ActiveSheet.Protect Password:="7176"
End Sub
 
Bij de beginnerscursus hoort ook dat je VBA code in fora altijd tussen code markeringen (Tags) plaatst.
 
ik heb zoiets inderdaad gelezen en als beginner begreep ik zoiets niet :)
mijn oprechte excuses hiervoor .
Prachtig forum maar soms echt lastig om iets te vinden ....
Zo heb ik nu reeds enkele malen moeten zoeken hoe ik een vraag als opgelost moet aanvinken...ik zie namelijk die optie vrij vaak niet staan als ik ze il aanvinken :)

zeker geen kwade wil dus maar echt veel info in één keer :)
Dank voor uw begrip en alle tips (zal wel dingen verkeerd doen waarschijnlijk) zijn welkom

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan